El 18 d’abril al matí va tenir lloc la Jornada de Tecnologies Digitals a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC. Amb l’objectiu de fer divulgació i fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els més joves, i dirigida a estudiants de batxillerat, cicles formatius i professionals del sector tecnològic, l’esdeveniment va comptar amb la participació de més de 100 alumnes de l’Institut Cirviànum de Torelló, l’INS Jaume Callís, La Salle Manlleu, Teknós i del Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs de la UVic-UCC.

La jornada va començar amb l’acte de benvinguda a càrrec de la degana de la FCTE, Malu Calle, i el coordinador del Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs, Carles Bosch, on van presentar els estudis i la recerca que es fa a la Facultat relacionada amb les tecnologies digitals. A continuació, Sheng Jun Ye i Meritxell Cos, integrants del grup de seguretat BMM Testlabs, van explicar als assistents la importància de la ciberseguretat i com arribar a ser un professional en l’àmbit en la ponència “Hacking ètic: la ciberseguretat responsable”.

Els assistents també van poder visitar durant l’esdeveniment una exposició de videoconsoles de la col·lecció privada de Josep Maria Frigola, on es podia veure l’evolució dels videojocs al llarg del temps, i es va poder jugar amb vàries de les consoles i dels arcades exposats. Seguidament, es van dur a terme tallers en disseny i animació 3D, realitat augmentada, desenvolupament de videojocs i d’aplicacions per dispositius Android, impartits per estudiants i docents de la UVic-UCC.

La matinal va finalitzar amb la xerrada titulada “Avatars per la Realitat Virtual Immersiva”, a càrrec de Núria Pelechano, professora i investigadora del grup de recerca ViRVIG de la Universitat Politècnica de Catalunya, on va exposar els reptes en la simulació d’avatars en entorns immersius i va presentar els resultats de la recerca que porta a terme en aquest camp.

La Jornada de Tecnologies Digitals va ser organitzada pel Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs i el grup de recerca Digital Care, és una activitat que s’emmarca dins de la Primavera de la Ciència 2023 que impulsen UDivulga i el Vicerrectorat de Recerca i Transferència de Coneixement, i va comptar amb el suport de TIC Osona i el Laboratori d’Innovació Social i Digital de la UVic-UCC.