Aquest dijous, 12 de desembre, s’ha celebrat el 8è Congrés de Biologia de la Conservació, organitzat pels estudiants de 4t de Biologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).
Aquest congrés té com a objectiu que els alumnes de l’assignatura Biologia de la Conservació del Grau en Biologia presentin els seus treballs de recerca desenvolupats durant el curs. Les comunicacions són una síntesi del treball realitzat en grup. Els treballs s’han fet a partir de: recerca bibliogràfica, consultes amb especialistes, visites sobre el terreny, o experiències pràctiques, com les estades de pràctiques.
Un format professional i dinàmic
El format de congrés ofereix als estudiants l’oportunitat d’exposar els seus projectes en un entorn professional. A la vegada, els prepara per a situacions que trobaran en la seva futura carrera. A més, permet donar més visibilitat a aquesta activitat acadèmica.
L’esdeveniment està obert a tota la comunitat universitària i es pot seguir tant de forma presencial com en streaming. També hi poden assistir persones externes a la UVic-UCC. Els assistents són investigadors d’altres universitats i centres de recerca, tècnics en medi ambient, professionals del sector o representants d’administracions públiques.
Participació activa i intercanvi d’idees
Durant el congrés, tots els estudiants han de participar activament, sigui plantejant preguntes, fent comentaris sobre les temàtiques exposades. Aquesta dinàmica no només enriqueix l’esdeveniment sinó que també fomenta el diàleg interdisciplinari. A més, ajuda als alumnes a sortir del seu cercle acadèmic habitual.
Organització i continguts del congrés
Les presentacions tenen una durada de 15 minuts, seguits de 5 minuts per a preguntes. Aquest any, les temàtiques triades pels alumnes s’han centrat en casos pràctics relacionats amb: la conservació i gestió de grups taxonòmics, espècies amenaçades, espècies exòtiques en diferents espais naturals de Catalunya.
Com a valor afegit, el congrés inclou acreditacions per als participants i una pausa prou llarga per afavorir l’intercanvi d’impressions.
Aquest tipus d’activitat és altament valorada tant pels estudiants, que destaquen la importància de la participació externa.