La 15a Jornada de Mecatrònica, celebrada el 15 de febrer de 2024 a l’Aula Magna de la UVic-UCC, va centrar-se en vehicles de guiat automàtic (AGV) utilitzats en entorns industrials. L’esdeveniment va atraure uns 110 assistents, principalment alumnes del Grau en Enginyeria Mecatrònica, docents i estudiants de CFGS de l’Institut de Vic i la Fundació Eduard Soler de Ripoll.

Destacats ponents de les empreses PILZ i TAVIL van presentar les seves perspectives sobre la seguretat industrial i el disseny d’AGV en entorns industrials. PILZ va abordar la coexistència segura amb robots mòbils, destacant les qüestions normatives i solucions d’automatització. TAVIL va explorar les tendències de la indústria 4.0 aplicades a les seves línies de producció i va exposar el desenvolupament de plataformes de robòtica mòbil.

A més, es va realitzar una presentació del projecte de realitat augmentada per a operaris amb necessitats especials, desenvolupat per estudiants de CFGS de Mecatrònica Industrial. La jornada va concloure amb una demostració de l’equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC, que va explicar el seu projecte per al torneig Eurobot Spain, on els robots han de resoldre el repte Farming Mars de manera autònoma.

En resum, la jornada va abordar temes rellevants com la seguretat en AGV, la integració de la realitat augmentada en entorns laborals, les tendències de la indústria 4.0 i les últimes innovacions en robòtica mòbil, culminant amb la presentació del projecte de robòtica de l’equip Garrins Metàl·lics.