El dissabte 25 de febrer es van celebrar els tornejos de la FIRST LEGO League Challenge (FTC) i la FIRST LEGO League Explore (FLL Ex), els quals van congregar 71 equips de joves i infants d’entre 6 i 16 anys. Uns 150 voluntaris de la UVic van col·laborar en l’organització d’aquest esdeveniment únic a l’Estat espanyol.

La FIRST LEGO League, és un programa internacional que promou l’interès per l’aprenentatge entre els joves de 6 a 16 anys, convidant-los a participar en un projecte i una competició de ciència i tecnologia .Durant tot el matí de dissabte, els edificis de Torre dels Frares i de Miramarges de la UVic es van omplir un altre cop de nois i noies disposats a fer competir els seus robots i presentar els projectes de recerca que han desenvolupat durant el curs. Un any més, el torneig de la UVic va ser el que acull un major nombre de participants d’entre els més de 25 tornejos que s’organitzen a tot l’Estat espanyol.

La modalitat FIRST LEGO League Explore, per a nois i noies de 6 a 9 anys, va tindre lloc al Campus Miramarges, des de les 9.30 h del matí fins a les 14h del migdia. En total hi van participar uns 230 participants, repartits en 35 equips provinents de Vic (2),Torelló (6), Tona (16), Santa Eugènia de Berga (1), Manlleu (6), Girona (3), Cassà de la Selva (1), Cabrera de Mar (2) i Badia el Vallès (1). Els més petits de la casa van comptar amb un espectacle infantil i van  presentar els seus projectes de lego.

La modalitat FIRST LEGO League Challange, per a nois i noies de 10 a 16 anys, va tindre lloc a l’edifici Torre dels Frares, des de les 8’30h del matí fins les 15hd e la tarda. En total hi van participar 34 equips provinents de Berga (1), Badia del Vallès (1), Barcelona (3), Cabrera (1), Girona (2), Gurb (1), Llinars del Vallès (1), Manlleu (6), Manresa (2), Moncada i Reixac (8), Vic (4), Sant Feliu de Codines (1), Tona (1), Torelló (1) i Vilassar de Mar (1). A més de les tres rondes del Joc del Robot, els equips van presentar el seu projecte d’innovació i explicar el disseny del robot davant d’uns jurats.

A la onzena edició de la categoria FIRST LEGO League Challenge, l’equip de robòtica Legolàctics, de Llinars del Vallès, va ser el guanyador. El 2n equip classificat a la categoria FLL Challenge-Vic va ser l’equip FEDAC Icons, de l’escola FEDAC de Sant Feliu de Codines, i el tercer premi se l’ha endut The 9th element, de l’escola Casals Gràcia de Manlleu. Tots tres han obtingut la classificació per a la gran final estatal que tindrà lloc a Múrcia.

Enguany les competicions de la FIRST LEGO League són gestionades a nivell estatal per l’Asociación Ingeniera Soy, i a nivell local compta amb la col·laboració d’ElausaCasa TarradellasVeraSomeIsernDivasa-FarmavicSeidorJCM Technologies, El9Nou i l’Ajuntament de Vic.

El torneig va comptar amb la participació d’El9TV, que va retransmetre la competició durant tot el matí, en un programa en directe que va incloure entrevistes, retransmissions dels tornejos, presentacions de projectes, així com les cerimònies de lliurament de medalles i premis del final de la jornada, al pati central de l’edifici de la Torre dels Frares.

Podeu veure l’streaming a través de la pàgina web del 9TV.

I aquí podeu trobar algunes de les fotografies.