El Congrés ‘La ciència feta pels infants’ és una proposta conjunta entre el Laboratori de Didàctica (Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic-UCC) i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, que ha comptat amb el suport de la FECYT. És una activitat adreçada a grups classe d’educació infantil i primària que hagin portat a terme alguna investigació al llarg del curs escolar.

El Congrés se celebra a finals del mes de maig a l’Aula Magna de la Universitat de Vic, amb una dinàmica que intenta reproduir al màxim la formalitat d’un congrés científic. En primer lloc, quan els nens i nenes arriben a la universitat s’acrediten. Seguidament, el degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, i el Vicerector de Recerca inauguren l’acte, donant la benvinguda a tots els infants assistents. I després, com a part central de l’activitat, cada grup d’alumnes presenta la seva comunicació, explicant el procés de la investigació: “què volíem saber?” (objectius), “com ho hem fet?” (metodologia) i “què hem aconseguit?” (resultats i conclusions).

La primera edició del Congrés es va fer l’any 2003 i, des d’aleshores, cada any s’ha portat a terme una nova edició. Fins a dia d’avui, ja han participat al congrés uns 7000 infants de P3 fins a 6è de primària, provinents de 46 escoles, que han presentat un total de 239 comunicacions.

Amb la col·laboració de: