El passat 26 d’octubre es va realitzar el seminari intern de CROSSROADS, un projecte Erasmus + liderat per la professora Mar Binimelis i amb la participació d’altres investigadores del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere. El projecte CROSSROADS té com a objectiu principal compartir experiències i bones pràctiques que permetin desenvolupar un recull d’eines i metodologies innovadores per al professorat destinades a reduir l’abandonament escolar postobligatori causat per l’impacte de diferents eixos de desigualtat.
Durant el Seminari de bones pràctiques es va comptar amb la participació d’en Marcel Barjuan, que va presentar l’experiència del Projecte Enxaneta, un projecte desenvolupat des del Consell Comarcal d’Osona conjuntament amb la Universitat de Vic. L’objectiu d’aquest projecte és prevenir la desafecció i l’abandonament escolar donant suport i treballant conjuntament amb les famílies i centres educatius. El Projecte Enxaneta, dirigit pel professor Jordi Collet, està adreçat a l’alumnat d’entre primer i quart de primària amb dificultats escolars i compta amb el treball coordinat dels centres educatius, persones mentores (mestres, treballadores socials i psicòlogues), les famílies i comunitats implicades.
La sessió, a la que van participar les diferents sòcies de CROSSROADS (organitzacions i entitats de Polònia, Bèlgica i Croàcia), va permetre debatre i reflexionar sobre com l’experiència del projecte Enxaneta pot servir com a referent en l’abordatge de les desigualtats i la prevenció de l’abandonament escolar.
Leave a Reply