El projecte “Mestres i retroacció correctiva efectiva” (MERCE) té com a objectiu millorar la competència escrita de l’alumnat del Grau d’Educació Primària a partir de l’impacte de la retroacció correctiva escrita (correccions) que reben durant els estudis universitaris.

Tot i que els estudis sobre els tipus de retroacció correctiva en entorns acadèmics i la seva efectivitat són nombrosos en el món de l’anglès com a primera i segona llengua, en el cas del català i el castellà no hi ha estudis empírics sobre quin paper i quina efectivitat tenen les correccions escrites que proporciona el professorat als textos de l’alumnat. Per això, l’estudi es proposa tres objectius:

  • El primer és analitzar el procés de retroacció correctiva escrita en els textos de l’alumnat del Grau d’Educació Primària per tal d’analitzar quin tipus de retroacció proporcionen els docents i quin impacte té en la qualitat dels textos de l’alumnat.
  • El segon objectiu és dissenyar un programa de formació sobre retroacció correctiva escrita basada en evidències empíriques per tal que el professorat universitari pugui proporcionar retroacció més efectiva amb l’objectiu de millorar la competència escrita de l’alumnat.
  • El tercer objectiu és determinar l’impacte de la formació en retroacció correctiva en l’alumnat del Grau d’Educació Primària per investigar fins a quin punt la vivència que han tingut ells al rebre retroacció també es transfereix a la seva pràctica correctiva en textos de l’alumnat de primària.

Així, el projecte “Mestres i retroacció correctiva efectiva” (MERCE) integra la millora de la competència lingüística escrita dels futurs mestres de primària amb l’ensenyament de llengua a la universitat i la transferència a la pràctica dels futurs docents de primària. 

IP

Dr. Llorenç Comajoan Colomé

Entitat finançadora

Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la. Generalitat de Catalunya

Web:

Blog GR GRELL