L’escola a la universitat

El projecte “L’escola a la universitat: un nou context per aprendre a fer de mestre/a” (projecte EU) té per objectiu contribuir a la millora de la formació inicial dels mestres d’Educació Infantil i d’Educació Primària, mitjançant experiències formatives desenvolupades en contextos reals de pràctica dins les aules de la universitat.

El projecte  acollirà a l’alumnat de 4 escoles de Vic, un dia a la setmana, a les aules de la Facultat d’Educació de la UVic-UCC per realitzar activitats d’ensenyament i aprenentatge dissenyades pels futurs docents (FD) en el marc d’assignatures específiques dels graus.

El projecte vol promoure l’oportunitat co-dissenyar una proposta col·labortiva per a la millora de la formació inicial entre professorat universitari i els i les mestres de les escoles que hi participen. També pretén posar als nens i a les nenes al centre del procés educatiu per aprendre a prestar atenció a les seves idees, saber-les interpretar i actuar en conseqüència, adquirint habilitats per el Responsive Teaching (RT).

Un dels principals reptes que té el projecte és el de desenvolupar la competència digital docent en les propostes didàctiques que els FD adrecen a l’alumnat, valorant el seu nivell competencial i prenent consciència de com poden millorar-lo.

Marta Marimon

Entitat finançadora