El CRED va acollir, els dies 3 i 4 de juliol, dos seminaris organitzats pel Grup de Recerca en Educació i Universitat (GREUV). Les sessions van comptar amb la participació d’investigadores internacionals que van analitzar els reptes de la governança escolar i les desigualtats educatives a Portugal i Xile.
La professora Fernanda Martins (Universitat de Minho, Portugal) va examinar les transformacions en la gestió escolar portuguesa des de la democratització de 1974 fins a l’actualitat, assenyalant les tensions entre models participatius i tendències gerencialistes. Per la seva banda, la investigadora Verónica Gubbins (Universitat Finis Terrae, Xile) va abordar l’impacte de la mercantilització i l’elecció escolar en l’augment de la segregació i la conflictivitat entre famílies i escoles.
Els seminaris van generar un debat obert sobre com recuperar un sentit comunitari de l’escola i promoure una governança més democràtica, enfront de contextos socials marcats per l’individualisme i la competència.
Si voleu saber-ne més i consultar tots els detalls, podeu llegir la notícia completa a L’Apunt.

