Les investigadores Esther Fatsini-Matheu i Núria Simó-Gil, membres del GREUV de la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya, han publicat recentment un article que reflexiona sobre una de les pràctiques més compromeses i, alhora, més invisibilitzades dins l’educació secundària: la creació de materials pedagògics transformadors per part del professorat.

L’article, titulat Docentes, en secundaria, creadores de materiales pedagógicos, ¿sin costes?, i publicat el 12 de juny de 2025, sorgeix del projecte estatal “Resituando la Renovación Pedagógica en España desde una perspectiva crítica” (PID2019-108138RBC22), que va finalitzar el 2024. Aquesta recerca ha permès conèixer experiències de renovació pedagògica en centres de secundària de cinc comunitats autònomes (Aragó, Castella i Lleó, Catalunya, País Valencià i País Basc).

L’article planteja preguntes clau: Fins quan es pot sostenir aquesta militància pedagògica silenciosa? Com es pot transformar aquesta dedicació en valor
professional reconegut? Les autores reivindiquen la necessitat urgent de repensar els mecanismes institucionals de reconeixement per tal de garantir la continuïtat i sostenibilitat dels processos de renovació pedagògica.

Amb aquesta publicació, el GREUV continua aportant una mirada crítica, transformadora i educativa als reptes actuals de l’educació, connectant recerca i pràctica per fer visibles les aportacions fonamentals del professorat.

📄 Consulta l’article complet aquí: https://eldiariodelaeducacion.com/reduniversitaria-de-renovacion-pedagogica/2025/06/12/docentes-en-secundariacreadores-de-materiales-pedagogicos-sin-costes/