
El projecte MÉS (Mentoria en educació secundària), impulsat per la Fundació Antiga Caixa Manlleu i coordinat des de la UVic-UCC, amb Verònica Jiménez com a investigadora principal del Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD), ha demostrat que el mentoratge és un recurs efectiu per prevenir l'abandonament escolar prematur i millorar la motivació, l'autoestima i l'orientació acadèmica dels estudiants de secundària en situació de vulnerabilitat.
Durant tres cursos acadèmics, el projecte ha realitzat proves pilot a cinc instituts d'Osona- Institut del Ter (Manlleu), La Salle (Manlleu), FEDAC Pare Coll (Vic), Institut La Plana (Vic) i Institut del Voltreganès (les Masies de Voltregà)- i ha constatat canvis positius en la percepció acadèmica i social dels alumnes mentorats. Els resultats van ser presentats en un acte obert a la UVic-UCC, i el projecte continuarà aquest curs amb més centres implicats per garantir la seva sostenibilitat i impacte.
Per saber-ne més i consultar tots els detalls, podeu llegir la notícia completa a L'Apunt.
