Aquest darrer dissabte de maig va tenir lloc al Museu Episcopal de Vic la IV Trobada pedagògica sobre Educació i Patrimoni. L’activitat l’organitzaven la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes a través del grup de treball del CIFE sobre Didàctica en Patrimoni Local i el mateix Museu Episcopal. En total, una vuitantena de persones van poder gaudir d’una interessant matinal en un marc que culturalment i patrimonialment no podia escaure’s més a l’objectiu de la trobada. Al llarg de la sessió es va poder reflexionar sobre la manera com es poden teixir identitats des de l’escola i en relació al patrimoni, la qual cosa va començar a prendre forma amb la conferència inaugural, a càrrec de Maria Feliu i Torruella, professora del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona. Aquesta reflexió inicial va donar peu a la presentació de diferents projectes escolars on nens i nenes de l’Escola La Serreta de Santpedor i nois i noies de l’Escola Joviat de Manresa, els quals van permetre a les persones assistents conèixer de primera mà l’experiència realitzada en els seus centres a partir de les propostes didàctiques.

Joan 3 bis

Val a dir que aquestes propostes didàctiques s’han acabat de concretar, més enllà de la iniciativa i inquietud dels docents implicats, dins del marc del grup de treball del CIFE que ja compta amb la seva cinquena edició i que any rere any aplega professorat interessat en aquest innovador binomi que és el de l’educació i el patrimoni.

CIMG7877 bis

El professorat també aporta experiències de treball a l’aula

La jornada no només va comptar amb la viva i alegre presència d’escolars, sinó que ja a la darrera part expositiva de la sessió, el professor Natxo Maté, de l’Institut Barres i Ones de Badalona, va embadalir els i les assistents tot presentant una motivadora proposta didàctica que duu a terme amb els seus estudiants de Secundària i que porta per nom “Joc de Trons: gamificant l’Edat Mitjana a l’ensenyament”, una experiència d’aprenentatge a través del joc.

Al mateix temps, la Carme Comas, responsable del Servei Educatiu del MEV, va presentar les propostes educatives del MEV de cara al curs 2016-2017.

116 anys de pintura catalana: exposició

Com a cloenda de la jornada el Museu Episcopal de Vic va oferir a tots els assistents un recorregut comentat per l’exposició itinerant sobre la pintura catalana del segle XX i que en aquests moments es pot visitar a Vic.

Si voleu accedir als materials que es van compartir al llarg de la trobada us animem a visitar el blog del grup de treball sobre Didàctica en Patrimoni Local del CIFE: