Des del CIFE ens satisfà informar de la posada en marxa de la nostra primera exposició temàtica. Consisteix en un recull de plafons explicatius que sota el títol genèric de “Transformar l’educació: renovar l’escola des del compromís social”, vol donar-nos a conèixer el document que en el seu dia es va elaborar sobre el compromís ètic del professorat. L’exposició, amb caràcter itinerant, és promoguda per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC). I en aquesta ocasió compta amb l’acollida i l’acompanyament del CIFE per fer-se present a Vic i comarca.

Es tracta, doncs, d’un document que, a proposta del grup de mestres del Ripollès l’any 2010, és el fruit de la reflexió, el pensament i la pràctica de les persones. Des de llavors la FMRPC ha dedicat un temps a difondre aquest document en diversos formats, com el de l’exposició que des del CIFE, dins del marc de la col·laboració establerta amb els moviments educatius i els lligams que ens porten a treballar plegats en no poques iniciatives, acollim durant aquest mes de juny de 2017 amb la intenció de posar-la a disposició de tota la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i també perquè el professorat dels diferents nivells escolars puguin visitar-la i nodrir-se’n.

Com sigui que l’exposició és de l’interès tant del professorat de la nostra facultat com dels estudiants dels graus en MEP i MEI en les seves diferents modalitats, així com dels mestres i les mestres del territori, no només us animem a visitar-la sinó que també us agrairem que en pugueu fer difusió a totes aquelles persones a qui cregueu que els pot interessar. Us n’adjuntem el cartell on hi trobareu totes les dades i no cal dir que per a qualsevol cosa podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través de formacio.cife@uvic.cat. Pel demés, dins l’espai de l’exposició hi haurà un llibre de visites a través del qual les persones que ho desitgin podran compartir els seus cometaris, reflexions i idees que els ha suscitat la visita i que posteriorment compartirem també a través d’aquest blog.

També volem aprofitar aquestes ratlles per agrair l’acompanyament i la col·laboració de l’Oficina de Gestió Cultural – UHUB de la nostra Universitat.

Una llarga trajectòria de col·laboració

Pel juliol,  l’exposició continuarà la seva ruta i es podrà visitar durant la 36a. Escola d’Estiu del Ripollès, organitzada pel Grup de Mestres del Ripollès, i que en aquesta edició també compta amb col·laboració del CIFE i el Departament de Pedagogia de la UVic-UCC.

I és que la FMRPC i el CIFE ja fa alguns anys que conflueixen en iniciatives (pràcticament d’ençà de la creació del CIFE el 2008) que porten les dues institucions a col·laborar i compartir sinergies, com ara fa cinc anys, i coincidint amb el 25è. aniversari de la Federació, arran del programa televisiu Mestres, dins del marc de col·laboració entre la FMRPC, TV3 i la Fundació Bofill.  Va ser quan  l’Aula Magna de la UVic-UCC, de la mà del CIFE va acollir el darrer dels deu debats territorials que es van realitzar i que van tenir com a colofó la publicació del llibre “Què vol dir ser mestre avui?” . També més recentment coincidint en un Seminari MIF sobre les pràctiques dels estudiants de magisteri a Lleida o la més recent col·laboració amb la 38a. Escola d’Estiu del Penedès l’any 2016. O fins i tot l’estreta col·laboració que ja fa anys que existeix entre el CIFE i el Moviment Educatiu del Maresme (MEM) i que enguany ha cristal·litzat amb la presentació de la segona edició del Postgrau en Direcció Estratègica de Centres Docents per a la Innovació i l’Èxit Educatiu i que tindrà una doble seu, a la UGranollers, a les instal·lacions de Roca Umbert, i a Mataró, a la seu del MEM.