Amb una molt bona acollida entre els professionals de l’educació de Primària i de Secundària del territori, la formació es realitzarà d’octubre 2016 a abril 2017 en sessions de dimarts i de dijous.

I tot plegat amb un calendari que ha estat especialment pensat perquè els docents en exercici puguin seguir-lo còmodament i respectant els moments clau del calendari dels centres educatius a fi de no interferir-hi. Així, doncs, després de la realització el curs passat de la primera edició del “Postgrau en Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE)” a Olot, tot és a punt per iniciar la segona edició a Vic.

Una llarga trajectòria formativa a la UVic

La Facultat d’Educació, Ciències Humanes i Traducció de la UVic-UCC té una llarga trajectòria i experiència en la formació de professorat de llengua estrangera. Des de l’any 1990 ha format mestres de l’ especialitat de llengua estrangera (anglès), ara anomenada menció en llengua anglesa. A part de la formació inicial, la facultat també ha organitzat i impartit cursos de formació de professorat per a mestres d’anglès dins de programes de formació continuada.

A partir de la implementació de l’AICLE (o el seu equivalent EMI a la formació superior) la Facultat ha participat en la formació de professorat tant a l`àmbit universitari com a l’ensenyament obligatori.  La Universitat de Vic ha organitzat, també, un congrés internacional amb el títol: Perspectives de l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres en l’Educació Superior HEPCLIL ( març 2014).

Amb tot plegat, el Postgrau, coordinat pels professors de la UVic-UCC Anna Vallbona i el professor Àngel Raluy compta entre el professorat formador, amb una bona colla de professores i professors del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETCH i es completa l’equip de professorat amb professionals en actiu tant a les escoles com als instituts del territori i amb una dilatada experiència en l’ensenyament de continguts en llegua estrangera.

Objectius del Postgrau

L’objectiu del postgrau és formar professionals que siguin capaços d’implementar i impartir matèries curriculars no lingüístiques en una llengua estrangera en centres d’educació primària i secundària. El Postgrau pretén d’una banda, introduir el professorat en els conceptes bàsics de l’AICLE i les seves característiques així com conèixer els principis fonamentals que el regeixen. D’altra banda, el postgrau posa èmfasi en la planificació i desenvolupament d’intervencions educatives en el marc AICLE, en el coneixement de materials i d’experiències innovadores i en la reflexió dels processos d’avaluació.

Contextualització

L’enfocament metodològic AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) té com a antecedents els programes d’immersió lingüística implementats a Canadà i als Estats Units durant els anys 60 del segle XX (Content Teaching Approach) o a Anglaterra (Language Across the Curriculum) però va ser a l’últim terç del segle passat, durant els anys 90, quan es van establir les seves bases teòriques i metodològiques i quan va començar la seva expansió a Europa. L’enfocament AICLE va rebre un fort impuls amb la normativa del Consell d’Europa (European Commission, 1995) quan va apostar per l’AICLE com a resposta per millorar els resultats en llengües estrangeres dels alumnes europeus. En els darrers 20 anys L’AICLE ha arrelat en l’àmbit peninsular. L’AICLE ha estat adoptat per comunitats autònomes com ara Madrid (AICOLE) o Andalusia com a model de l’anomenat “ensenyament bilingüe” que es duu a terme en un important nombre d’escoles de primària i secundària. A Catalunya i des de fa uns quinze anys, hi ha hagut una forta expansió d’aquest model en l’àmbit escolar.

Informació tècnica

Si voleu informació més detallada sobre el calendari, estructura del postgrau, horaris i preus podeu clicar l’enllaç de més avall:

I també podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través de formacio.cife@uvic.cat.