El Programa MID que fa uns mesos va presentar a les escoles de la  ciutat l’Edudard Ramirez, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, es col·loca a la línia de sortida després de la darrera reunió prèvia amb les direccions de les escoles de Vic i la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament celebrada aquest dimecres dia 11 d’octubre a la Sala de Consellers del consistori. A la reunió l’acompanyaven la Mariona Casas, coordinadora del doble grau en Educació´Infantil i Primària i l’Antoni Portell, Director del CIFE.

Dins el pla d’actuació del deganat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH), el pla pilot que es presenta pretén aprofundir en la relació entre la universitat i l’entorn professional en l’àmbit educatiu a la ciutat de Vic. A grans trets, el Programa MID, el qual compta amb la implicació i el suport de l’Ajuntament de la ciutat a través de la seva Regidoria d’Educació, és el resulat de l’acord entre les dues institucions per col·laborar en la seva implementació a totes les escoles d’Educació Infantil i Primària de la ciutat de Vic.

D’aquesta manera, a través del present programa es pretén avançar en el mentoratge i la construcció del perfil professional del mestre a través d’una iniciativa pionera que bascularà al voltant de dos grans eixos, per una banda la presència d’estudiants dels graus de Mestre en Educació Infantil i Primària a les escoles de la ciutat ja des del seu primer curs universitari i de l’altra a través del Seminari MID, un seminari de formació coordinat des del CIFE i en el qual es promourà la reflexió, el diàleg i l’experiència compartida. Amb tot plegat, gairebé trenta persones, entre mestres de les escoles i professorat de la FETCH avançaran en la generació del perfil de mentoratge a les escoles d’educació infantil i primària de la ciutat Vic al mateix temps que contribuiran a construir la identitat docent dels estudiants dels graus de Mestre de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. I és que del que no hi ha dubte és que la interessant iniciativa, acollida amb molt bons ulls des de totes les parts implicades, contribuirà a millorar i estrènyer les relacions entre la Universitat i els centres de pràctiques de l’entorn proper, com és la ciutat de Vic, al mateix temps que afavorirà la reflexió conjunta en relació amb el perfil i competències professionals que es contribueixen a desenvolupar durant la formació inicial als diferents graus d’acord amb la realitat escolar. I tot plegat a través del reconeixement i la identificació de bones pràctiques en l’entorn professional.

El Seminari MID ja té convocada la seva primera sessió aquest proper dimecres 18 d’octubre i al llarg del seu desenvolupament s’ha previst que algunes de les seves sessions siguin obertes i amb caràcter plenàri a tot el professorat de la facultat, els mestres i les mestres de les escoles de la ciutat i els i les estudiants de magisteri. Tot plegat amb la intenció de fer extensiu el treball i els aspectes que s’han previst a tota la comunitat.