El Postgrau en AICLE va iniciar aquest passat dimarts la seva segona edició amb un grup de quinze mestres i professorat de secundària disposats a especialitzar-se i amb això professionalitzar-se en aquesta metodologia, CLIL en anglès, que cada vegada es demana més a les escoles, instituts i també universitats.

I és que mica en mica, des de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes ja fa alguns anys que un preparat equip de professorat expert en l’aprenentatge integrat de contingut en llengües estrangeres, al capdavant dels quals hi ha la doctora Anna Vallbona i el doctor Àngel Raluy

es va formant i donant a conèixer tot aquest seguit d’estratègies per a la docència en contextos multilingües. I ho fa a través del CIFE, tant a través de cursos de curta i mitja durada, com també a través de formacions en centre, especialment aquells que han apostat per fer present l’ensenyament multilngüe a les seves escoles. I per suposat que amb aquest postgrau, l’aposta més decidida de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya d’aportar el seu coneixement i expertesa en aquest camp per a la formació rigorosa i completa que requereix l’educació ara, avui i aquí pel que fa a l’aprenentatge de llengües estrangeres. Una formació, d’altra banda, que s’imparteix exclusivament en anglés. Han estat molts, doncs, els docents que ja s’han format en aquesta metodologia i amb aquesta nova edició del postgrau ja es comptarà amb una segona promoció d’alumnes.

Vallbona i Raluy, del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literaturaen són els coordinadors i han sapigut confegir una interessant i actualitzada proposta formativa de llarga durada i que a través de les 150 hores presencials i fins a 750 de treball autònom, els alumnes treballaran tant de la mà de professorat universitari coneixent els darrers coneixements generats en aquest camp, com de la realitat a casa nostra a través de l’aportació d’experiències reeixides tant en escoles com en instituts. I tot plegat amb la mirada posada en la realització del Treball de Final de Postgrau i en el qual hauran de posar en pràctica tots els aprenentatges adquirits al llarg dels vuit mesos que dura el Postgrau i que concretaran amb una adaptació metodològica i una proposta d’intervenció a l’àrea d’ensenyament-aprenentatge que escullin. I en tot el procés compraran amb una tutorització i acompanyament per part del professor o professora que se’ls assigni.

Des del CIFE estem segurs que les persones que hi participen trauran un gran aprofitament de la formació rebuda.

Altres enllaços relacionats amb la notícia: