El conegut músic i professor de percussió corporal la setmana passada va començar a Vic la seva sisena edició del curs “Percussió corporal. Mètode SSM” i demà dimarts encetarà a Barcelona, a l’Escola BAU. Centre Universitari de Disseny de Barcelona, la setena. Tot plegat dins del marc de col·laboració que ja fa alguns anys que comparteixen el CIFE i el músic i professor de bateria.

I és que són moltes les persones, en la seva gran majoria vinculades al món de l’educació, però també d’altres àmbits professionals. I també altres per inquietud personal que s’interessen per una formació que cada vegada compta amb més adeptes.

D’entre els objectius del curs destaquem el de fer ús per part de tots els assistents de les propietats del ritme i el llenguatge musical per tal d’assolir l’ordre, organització i control dels impulsos, o també el de desenvolupar el reconeixement, coordinació i percepció corporal. I és que a través de les activitats que en Santi proposa es pretén que els participants desenvolupin la creativitat i el sentit estètic a partir de seqüències, coreografies i jocs musicals.

En la mesura que el professorat assistent als seus cursos entén el ritme com a recurs pedagògic i treballar la capacitat de concentració i atenció mitjançant la percussió corporal, aquest pot potenciar en els seus alumnes a l’aula les diferents formes d’aprenentatge, al mateix temps que potenciar en ells les relacions interpersonals així com el desenvolupament intrapersonal, la integració social i el reconeixement dels altres.

El vídeo que compartim tot seguit és el resultat d’una de les seves coreografies més mediàtiques, sorgida d’una formació en aquest cas a la darrera Escola d’Estiu de l’AEMCAT 2016, a Cardedeu.

Un professor molt ben valorat pel seus alumnes

D’entre les valoracions i opinions fetes per les ja més de dues-centes persones que s’han format amb en Santi Serratosa a través del CIFE destaquem ja com a tancament d’aquesta entrada “la manera d’educar, ensenyar, motivar i fer veure que tothom és capaç d’improvisar i fer ritmes“, o “la forma en com s’expressa, com ensenya; la música que tria i la metodologia d’aprenentatge, participativa i vivencial“. També hi ha qui destaca el “domini de la matèria i de l’exposició tant pràctica com teòrica” o qui fa esment de “la metodologia emprada, amb una evolució dels continguts plantejats escalonadament per grau de dificultat i molt entenedors” o que “és fàcil aplicar-ho amb nois a la vida quotidiana“.  I per damunt de tot hi ha una gran coincidència a l’hora de subratllar “el grau de professionalitat” d’en Santi.

I és que amb tot plegat no és d’estranyar que a la passada XX Universitat d’Estiu de Vic (2015) en Santi Serratosa fos el professor que va obtenir les valoracions més altes.

Des d’aquest nostre espai habitual de comunicació li donem també la nostra enhorabona i li agraïm públicament la seva incondicional disponibilitat i implicació.

Altres enllaços relacionats amb l’entrada: