Tot just iniciat el curs escolar, des del CIFE ens fem ressò en aquest lloc del nou número monogràfic de la revista CONVIVES, de l’Associació per a la Convivència Pacífica als Centres Educatius, i que en aquesta ocasió es centra en la figura del docent. I és que des de la nostra activitat formativa volem centrar també la mirada, com ja hem fet en algunes formacions que hem promogut al llarg dels darrers cursos, en el benestar docent i en el clima que es genera als centres a partir de les relacions interpersonals que en ells s’hi estableixen. Tot plegat en la línia de promoure la reflexió sobre les nostre sreflexions internes i externes en l’ambit educatiu i la creació de contextos educatius assertius. A ningú se li escapa que en l’exercici de la nostra professió i dins del marc de les relacions intrapersonals i interpersonals que s’hi estableixen, s’hi veuen implicades les nostres creences i conviccions, en definitiva la nostra manera de veure’ns a nosaltres mateixos, als altres i a la vida en general.

Sens dubte que tant el desenvolupament personal com el benestar del professorat són temes que massa sovint, segurament per prioritats i contingències que als centres ens obliguen de manera més immediata i urgent, se’ls dóna poca o gens importància. I en canvi és un tema que no podem oblidar, com tampoc podem desvincular-lo dels aspectes organitzatius c om a col·lectiu que treballem en un centre.

Una oportunitat per als nostres equips

El monogràfic ha estat coordinat per l’Equip Cuidem-nos de la UAB. I com ells mateixos afirmen “pretenem mostrar exemples de persones preocupades pel benestar i dels recursos que empren per aconseguir-ho i experiències en què es posen de manifest certes mancances de les nostres realitats que dificulten aquest benestar amb l’objectiu de poder trobar estratègies que ens permetin aconseguir-ho”.

El número que compartim a l’enllaç de més avall pensem que pot proporcionar una visió global als equips directius de les nostres escoles al mateix temps que dóna a conèixer interessants estratègies de treball que ens puguin posar en camí.

De ben segur que una atenta lectura ens pot animar a plantejar-nos petites, però significatives accions en aquesta línia, tot plegat amb l’objectiu de treballar la cohesió i el benestar personal en els nostres claustres.

http://convivesenlaescuela.blogspot.com.es/2015/09/revista-convives-n-11-bienestar-docente.html