Coincidint amb la setmana de Sant Jordi, ens fem ressò en aquest lloc de la interessant jornada que des del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC han organitzat per al proper dimecres dia 20 d’abril.

Al llarg de tot el dia es donaran a conèixer recursos que sota el paraigües del títol que dóna nom a la jornada, ‘La literatura a l’escola’ aproparan els i les assistents a múltiples idees que permeten treballar la lectura i la literatura a l’ensenyament obligatori. Les diferents presentacions i activitats aniran acompanyades d’una exposició bibliogràfica que es podrà visitar i conèixer. L’activitat, adreçada als estudiants dels graus de MEP i MEP s’ha volgut obrir també als mestres i professorat de les escoles del territori amb la certesa que podran descobrir-hi i conèixer, de primera mà,  interessants recursos que podran aplicar a les seves aules amb els seus alumnes

La jornada, organitzada en coordinació també amb la Càtedra Vergdaguer d’Estudis Literaris, compta amb la col·laboració de la Biblioteca de la UVic, la Fundació Miquel Martí i Pol, Publicacions de l’Abadia de Montserrat i Eumo Editorial.

LA LITERATURA A L’ESCOLA (detall del programa)

20 d’abril de 2016. Aula Magna, 12,15 – 13,45 h / Sala Mercè Torrents, 18,30 – 20 h

Introducció: a càrrec de Francesc Codina (matí) i de Carme Vilaregut i Francesc Codina (tarda)

Aplicació L’univers poètic de Miquel Martí i Pol, a càrrec de Montse Caralt i Vanesa Amat

Endrets.cat / Geografia literària dels Països Catalans, a càrrec de Llorenç Soldevila

Blog Imagina… Literatura, educació, creació, a càrrec de Vanesa Amat

Col·lecció Tant de gust…, senyor… i Faules de sempre i altres contes d’animals, a càrrec de M. Carme Bernal i Carme Rubio

Exposició bibliogràfica

La literatura i la seva didàctica a la FETCH.  Comissariat: Carme Rubio i M. Àngels Verdaguer. (Entrada de l’edifici B)

El grup de formadors

Darrere de la iniciativa que es promou hi ha també vinculat el grup de formadores i formadors sobre Didàctica de la Llengua i la Literatura, un grup que vinculat al GRELL (Grup de Recerca en Llengua i Literatura) i que de la mà del CIFE dóna resposta a les necessitats i demandes de formació de les escoles i instituts del territori.

Cartell Activitats Abril Catedra Dept (1)