La Càtedra de Bioètica de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya organitza un curs per a professors de secundària. El curs forma part del programa “Professors i ciència“, impulsat per la Fundació Catalunya-La Pedrera amb l’objectiu d’oferir formació al professorat de secundària de ciències de Catalunya.

L’activitat s’inclou dins del marc de col·laboració entre la Fundació Grífols i la Univeritat de Vic-Universitat Central de Catalunya a través de la Càtedra de Bioètica i la col·laboració del CIFE en la validació i reconeixement d’aquesta activitat formativa.

L’alteració de l’ADN, la medicina personalitzada, la robòtica, les neurociències … Qualsevol avenç científic comporta implicacions ètiques. Com afectarà a la població? A qui beneficiarà? On són els límits? El seu desenvolupament vulnera algun principi ètic? A mesura que avança la ciència sorgeixen nous interrogants que els científics no poden obviar. Les assignatures de ciències i el treball de recerca poden ser una bona eina per a sensibilitzar a joves i adolescents sobre aquest tema abans de l’inici de la seva trajectòria professional.

dsc04223Amb l’objectiu de facilitar formació en aquest aspecte, la Càtedra de Bioètica ha organitzat un curs de 15 hores adreçat a professors de secundària i reconegut pel CIFE. El curs vol mostrar l’interès que la bioètica pot tenir en els continguts curriculars de batxillerat i alhora ser part de la reflexió en el treball de recerca.

L’enfocament transversal del curs permet mostrar la manera de relacionar la bioètica amb diverses assignatures curriculars, essent d’interès per a professors de totes les matèries. La metodologia, basada en l’anàlisi de casos pràctics i exemples concrets, permet l’aplicabilitat a l’aula. Els docents donaran idees clau i materials dels temes més importants de la bioètica, per tal que els professors els puguin tractar a les seves respectives assignatures, més enllà del treball de recerca.

Aquest curs forma part del programa “Professors i ciència”, impulsat per la Fundació Catalunya-La Pedrera amb l’objectiu d’oferir formació al professorat de secundària de ciències de Catalunya. Vol contribuir a millorar la seva formació continua i la seva especialització, en les respectives àrees de coneixement, perquè pugui revertir en el seu dia a dia a les aules, fomentant així l’estímul de les vocacions científiques entre els seus alumnes.

Podeu accedir a tota la informació sobre el curs clicant aquest enllaç: