Aquests projectes, de temàtica diversa i d’interès general tenien per objectiu promoure la reflexió i el debat entre les persones assistents i a partir d’aquest treball generar orientacions, reculls de recursos, idees i iniciatives que puguin ser compartides amb tot el professorat del territori.
Al llarg del curs 2015-2016 han estat diversos els professors i professores de la nostra Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes que han col·laborat en els diferents grups de treball que es van dur a terme, alguns amb previsió de continuïtat al llarg del curs que tot just acabem de començar. Els grups de treball, vinculats a diferents projectes, van ser creats a iniciativa de la Direcció General d’Educació Infantil i Primària del Departament d’Ensenyament. I en ells hi participaven tant mestres del territori, com personal del Departament d’Ensenyament o professorat universitari i també personal vinculat als ICE i al CIFE.
Amb el procés de reflexió compartit en cadascun dels grups el resultat ha estat l’aportació de tot un seguit d’orientacions, reculls de recursos, idees i iniciatives que puguin ser compartides amb tot el professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària del territori.
Els projectes en què hi va haver representació de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya són aquests:
L’Espai educatiu del pati, amb la participació de la mestra Iona Baquer, del CIFE.
Els especialistes de suport a la inclusió / Pràctiques d’aula i de centre, amb la participació del professor Jesús Soldevila, de la FETCH i del GRAD (Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat).
L’espai escolar com a espai artístic, amb la participació de la professora M. Assumpta Cirera, del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la FETCH.
Materials d’actualització, suport i aprofundiment de la pàgina web d’emprenedoria, amb la participació de la professora Elisenda Tarrats, de la Facultat d’Empresa i Comunicació i responsable de la Unitat d’Emprenedoria de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
Sens dubte que una molt bona feina que de ben segur continuarà en el futur i que un cop més evidencia la conjunció d’esforços per a la millora de la pràctica docent entre l’administració educativa i la universitat.
Deixeu un comentari