Per segon any consecutiu des de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya posem en marxa el Postgrau en coaching: eines, estratègies i actituds per a la seva pràctica professional. En aquest sentit, la nostra manera d’entendre el coaching es va definint al voltant d’aportacions com aquestes:

• “El coaching és un procés que permet que es produeixi l’aprenentatge, el desenvolupament i el rendiment per millorar. Per tenir èxit, el coach ha de menester les competències sobre el coneixement i sobre la comprensió dels processos, així com sobre la varietat d’estils, les habilitats i les tècniques més adequades al context on es dugui a terme”. (Parsloe, 1999).
  • El coaching és un procés que permet a les persones, individualment o corporativa, aconseguir el seu màxim potencial per assolir els canvis desitjats.
  • El coaching és un aprenentatge constant i adult.

Un grup de persones procedents d’aquest àmbit professional, juntament amb els responsables de la UVic-UCC a través dl CIFE , hem cregut convenient proposar aquest Postgrau que ja presentem en la seva segona edició. Tanmateix, en l’ànim de tots nosaltres es contempla la necessitat d’oferir una formació que compleixi amb tres requisits imprescindibles:

• Oferir una proposta formativa, tant teòrica com pràctica, des de la perspectiva i la seriositat d’una Universitat com la de Vic i del Centre Tecnològic i Universitari de Granollers, sensibles com mai abans a acollir aquests processos i dotar-los del rigor que mereixen.
  • Envoltar-nos d’un grup humà de docents i assessors de contrastada trajectòria acadèmica i professional que es responsabilitzaran dels continguts i del seguiment que aquest projecte requereix, a més de per la creativitat i per la dimensió vivencial que els caracteritza.

Aquest Postgrau en Coaching ofereix una sòlida formació centrada en l’àmbit personal i de les organitzacions tant a aquelles persones que vulguin exercir la professió de COACH, com a aquells professionals que vulguin desenvolupar les seves habilitats com a COACH a través de noves tècniques d’aprenentatge, nous estils de comunicació i de relació, en el vessant laboral, social o personal.

Aquest Postgrau en Coaching s’adreça, en definitiva, a tothom que vulgui utilitzar el coaching per ampliar la seva formació o com a competència genèrica per perfeccionar habilitats i conduir grups: tuturs coachs personals o d’organitzacions, persones que desitgen aplicar l’autocoaching en la seva vida, persones que vulguin aprofundir en el coaching, professors, mestres, tutors, educadors socials o altres professionals de l’àmbit de l’Educació no formal, psicòlegs, terapeutes, assistents socials o qualsevol professional de la salut, empresaris, emprenedors, directius o tot aquell que vulgui liderar una organització, oberta a l’aprenentatge i a la gestió del canvi.

Podeu trobar més informació als enllaços següents: