Dins del Programa MID (Mentoratge i Identitat Docent), aquest dimecres s’ha dut a terme la primera sessió del Seminari MID, un seminari que aplega a més de trenta mestres de les diferents escoles d’Infantil i Primària de Vic i professorat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Uvic-UCC.

El tret de sortida l’ha donat el Degà de la FETCH, l’Eduard Ramírez, el qual ha expressat la seva satisfacció i voluntat de col·laboració, cooperació i complicitat amb les escoles de Vic i que compta amb la complicitat de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de la ciutat tot agraint a les persones assistents la seva implicació i disponibilitat i destacant l’èxit de la iniciativa, acollida amb molt bons ulls per totes les escoles.

Amb l’objectiu de reflexionar, dialogar i compartir la pròpia experiència de les persones assistents al Seminari, tant des de la mirada de les escoles com des de la mirada de la Facultat, al llarg de la primera sessió i ja des del moment en què els i les assistents s’han presentat, s’han destacat tot un seguit d’expectatives que sens dubte emmarcaran el treball que s’anirà fent al llarg de les diferents sessions de què constarà el Seminari. En aquest sentit, volem donar relleu a les següents accions que les persones assistents esperen de les trobades: compartir experiències, reconstruir, dialogar, avançar, participar, posar en comú, enfortir la relació tutors i universitat, aprofundir, millorar, treballar conjuntament, aportar, establir i consolidar vincles, coresponsabilitzar-nos, compartir reptes … en definitiva, tot un seguit de bons propòsits en relació al que avui es començava i que ha d’emmarcar el treball del curs.

I tot plegat amb l’horitzó de fons d’avançar en la generació del perfil de mentoratge a les escoles d’educació infantil i primària de la ciutat Vic al mateix temps que contribuir a construir la identitat docent dels estudiants dels graus de Mestre de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. Fruit d’aquesta reflexió conjunta el treball iniciat avui haurà de permetre ampliar la mirada en relació al perfil i competències professionals que es contribueix a desenvolupar durant la formació inicial als diferents graus d’acord amb la realitat escolar. I tot plegat a través del reconeixement i la identificació de bones pràctiques en l’entorn professional.

Un altre dels aspectes que s’han compartit i valorat positivament per part de les persones assistents i de manera generalitzada ha estat la certesa que aquest espai de trobades contribuirà, sens dubte, a millorar i a estrènyer les relacions entre la Universitat i els centres educatius de de Vic.

Un interessant pla de treball

El pla de treball ha estat dissenyat des d’una comissió de la FETCH creada ad hoc, la qual està formada pel mateix degà, les coordinadores dels graus de MEP i MEI, la Mariona Casas, l’Anna Vallbona i la Berta Vila, juntament amb el director del CIFE, l’Antoni Portell, el qual també assumeix la responsabilitat de coordinar el seminari. En aquest sentit, i tal com s’ha començat a informar avui, les sessions de treball previstes al llarg del curs contemplen també dues sessions plenàries que s’obriran tant als membres del seminari com a les escoles de la ciutat i als estudiants dels graus de MEP i MEI. D’aquesta manera, la primera sessió plenària, concretada en una conferència, pel gener, girarà al voltant del tema de la identitat docent, i la segona, ja al final del seminari, per l’abril, bascularà al voltant d ela idea de mentoratge i el coneixement d’experiències reeixides.