maxresdefaultVols una caixa d’eines que canviarà la teva vida ?

Amb aquests suggerents títol i subtítol, des del CIFE ens fem ressò d’un repte que hem començat a dibuixar de manera conjunta amb el col·lectiu Mestres de Vida adreçat als professionals dels diferents àmbits. Es centra en l’elaboració de propostes de treball i de formació en relació a la descoberta interior. I no ja només com a professionals, sinó també en tant que persones que al cap i a la fi totes i tots som.

Persones, val a dir, que si ens centrem en els àmbits de l’educació, tant formal com no formal, el del treball sòcio-comunitari, el de la psicologia o dels serveis socials, som persones que treballem amb persones. I no hi ha dubte que, precisament per la feina que fem, ens cal treballar i desenvolupar tot un seguit d’estratègies que tant es refereixen a les nostres relacions amb nosaltres mateixos com amb els altres. Ens atrevim a dir de que de manera experta. Tot plegat és el que coneixem com a relacions intrapersonals i interpersonals.

El binomi CIFE i Mestres de Vida és el resultat d’una col·laboració que estem convençuts que ens permetrà crear interessants sinergies que cristal·litzaran en forma de diferents propostes formatives. Des de conferències i xerrades fins a cursos o també la creació de grups de treball més o menys estables on es pugui vincular aquesta descoberta interior amb el desenvolupament professional. I estem segurs que serà de l’interès tant dels diferents professionals com del públic en general, així com d’aquells universitaris que just s’han acabat de graduar i que inicen amb il·lusió el seu projecte professional.

El colmestres-de-vida-peu_2·lectiu Mestres de Vida és un grup que vol agrupar i promocionar mestres qualificats/des del treball interior de Catalunya perquè el màxim nombre de persones arribin a viure en plenitud al nostre país. El CIFE en tant que centre de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, i de la mà del seu professorat que en aquesta ocasió es concreta amb la professora Anna Pujol, del Departament de Psicologia, aporta la seva expertesa en el disseny i la implementació de programes de formació contínua als professionals del territori.

Ens servim a continuació, de les paraules d’en Sergi Pérez i la Mercè Puntí, promotors impulsors del col·lectiu Mestres de Vida i que sens dubte amplien i completen l’expressat fins aquí:

La societat en què vivim va prenent, de manera progressiva, consciència de la transcendència que pot tenir en la vida d’una persona aquesta formació que convenim anomenar-la segona educació. Això ho demostra el fet que les eines de desenvolupament interior cada cop están més presents als estudis universitaris, al camp de la salut, la psicologia, el món de l’empresa, etc. Aquesta segona educació, doncs,  no té tant a veure amb acumular coneixements de cap classe, sinó amb aprendre a conèixer qui som i què volem realment, a governar el nostre món interior i a desenvolupar-nos en les esferes mental, emocional i corporal –això és, a desenvolupar-nos de manera integral per poder viure amb plenitud, gaudint d’una relació harmònica amb nosaltres mateixos i amb el nostre entorn.

Tan sols a través d’un treball de desenvolupament interior podrem tenir èxit tant en la nostra vida personal com en la professional. Una de les funcions d’aquesta segona educació és redefinir conceptes que, degut al gran desconeixement que, en general, les persones tenen de si mateixes a la nostra societat, s’han allunyat molt del seu significat original. La paraula ‘èxit’, del llatí exitus (“sortida”) s’associa normalment a ‘sobressortir de la resta’ o ‘sortir de l’anonimat aconseguint el reconeixement dels demés’.

El nou significat de la paraula ‘èxit’, en connexió amb el desenvolupament interior, significa ‘la sortida de la foscor, de la ignorància i la inconsciència’. En aquest sentit, una persona té èxit a la seva vida personal quan ha comprès i acceptat qui és i què vol, i no tant amb aconseguir el reconeixement de l’entorn, després de cercar-lo de manera obsessiva. Una persona d’èxit, tenint en compte el nou significat de la paraula, es valora pel que És, i no pel que els demés esperen d’ell.

En la mateixa línia, una persona d’èxit a nivell professional o laboral, seria aquella que ha sapigut construir un estil de vida coherent amb el que realment vol a la vida. L’èxit professional autèntic no es mesura amb un sou ni amb un càrrec, sinó amb el fet de sentir-se realitzat fent el que es fa, sigui el que sigui. Això significa que, a nivell professional, hi ha moltes persones d’èxit molt poc coneguda. Com deiaConfuci, un exemple històric de saviesa: “No em fa por que no em coneguin els demés, el que em fa por és no ser conegut per mi mateix”.

descarga

I després de tot l’expressat aquí volem acabr informant que ja estem preparant la primera proposta i que es traduirà en una conferència de cara al proper mes de juny i de la qual n’informarem tant  a través d’aquest blog com de la llista de distribució del CIFE.