El projecte, conduït per la UVic-UCC, es desplegarà al llarg dels cursos 2016-2017 i 2017-2018

Totes les escoles d’infantil i llars d’infants de la població de Guissona s’han acollit al projecte “L’etapa educativa 0-6 a Guissona: conèixer, interpretar i projectar canvis per transformar l’escola”. El projecte, liderat per l’Ajuntament de Guissona a través de la Regidoria d’Educació, amb la Gemma Franquesa al capdavant, i amb la implicació directa de l’Alcalde,  Xavier Casoliva, en tot el procés de disseny i planificació, compta amb el suport del Ple de l’Ajuntament i amb la complicitat de la Inspecció educativa de Zona, el Pla Educatiu d’Entorn i el Servei Educatiu de La Segarra. Per a la seva implementació es comptarà amb assessorament de l’equip de formadores d’Educació Infantil del CIFE , el centre d’innovació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, amb qui l’Ajuntament signarà un conveni de col·laboració que es desplegarà al llarg dels cursos 2016-2017 i 2017-2018.

D’aquesta manera, el projecte va iniciar-se el passat mes de gener amb les primeres converses exploratòries entre la Regidoria d’Educació i l’Alcaldia amb les coordinadores del grup de formadores, la Berta Vila i la Francesca Davoli, i amb  l’Antoni Portell, Director del CIFE. Val a dir que serà el mateix CIFE qui s’encarregarà de la gestió tècnica del projecte i que ja ha començat a treballar amb el Servei Educatiu de La Segarra i amb l’equip d’educació de l’Ajuntament per tal de planificar i organitzar la formació a la qual tindran accés gairebé una cinquantena de mestres de l’etapa 0-6 dels diferents centres. Un cop presentat el projecte als principals agents educatius, a les direccions i equips directius dels centres i al Ple de l’Ajuntament en una interessant i maratoniana sessió que es va dur a terme el passat mes d’abril, es va donar pas a la darrera activitat d’aquesta fase prèvia. I és que, de manera prèvia al procés de decisió interna que havia de dur a terme cada centre per tal de valorar-ne la seva implicació, el passat mes de juny es feia la presentació oficial del projecte a totes els equips educatius, famílies i agents educatius a través d’una interessant conferència sobre el tema per part de la professora M. Teresa Feu, membre també de l’equip de formadores del CIFE.

A partir d’aquest moment, doncs, la primera fase del procés és previst que comenci el proper mes d’octubre i que finalitzi pel maig. En aquest sentit, a partir del 15 de juliol i fins a finals de setembre les mestres i els mestres que participaran en el projecte podran inscriure’s a través de l’enllaç que el mateix Servei Educatiu de La Segarra els farà arribar. I és que l’activitat formativa serà reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

En aquesta primera fase, l’equip formador proposarà uns temes o àmbits clau en el debat pedagògic contemporani i les escoles tindran un rol actiu i escolliran els temes a aprofundir per aquesta formació/assessorament segons els seus interessos i necessitats dels centres. D’aquesta manera, i tal com es va anticipar a la trobada del abril a Guissona, els tres temes que s’analitzaran giraran al voltant de: els ESPAIS, els TEMPS i l’AUTONOMIA dels infants a l’escola.

Altres notícies relacionades en aquest lloc: