Una quinzena de persones, la majoria d’elles formadores i formadors de la Fundació Mil·lenari, s’han reunit aquest dissabte en una xerrada-taller de la mà de l’Antoni Portell, mestre, formador de mestres, professor del Departament de Pedagogia de la FETCH i director del CIFE.

L’activitat portava per títol “Els processos d’ensenyament-aprenentatge a les nostres aules: una reflexió sobre la nostra pràctica” i ha comptat amb l’assessorament i el guiatge del CIFE.

La proposta tenia per objectiu promoure la interacció i el diàleg entre els i les  assistents tot centrant-se en la manera com gestionen els processos d’ensenyament-aprenentatge a les seves aules i amb els seus alumnes. Tot plegat dins del marc de l’educació i formació no reglada, en la seva gran majoria. Més en concret el tema objecte de treball ha girat al voltant de les pròpies pràctiques educatives i les relacions que com a formadors estableixen amb els alumnes que participen als diferents cursos.

La sessió s’ha desenvolupat partint de la percepció individual de cadascun dels assistents en relació a la seva pràctica com a docents i la posterior posada en comú a través del diàleg i el debat. D’aquesta manera i seguint el fil conductor dels continguts previstos i amb l’acompanyament del formador, s’han anat identificant aquells aspectes que més preocupen i sobre els quals cadascú, després de diàleg que s’ha generat, tindrà l’oportunitat d’incidir-hi en el seu dia a dia.

I és que la sessió, per ella mateixa i com deia el mateix Antoni Portell, en tot moment ha tingut un caràcter formatiu en una doble dimensió, ja que el que per a les persones assistents al llarg de la trobada ha estat un contingut a treballar, en la seva pràctica a l’aula podrà esdevenir, si així ho desitgen, un recurs metodològic més per treballar amb els seus alumnes. Tot plegat amb el coneixement que s’ha promogut de diferents estratègies que de ben segur seran d’aplicació immediata per part dels membres de l’equip.

Al llarg de la interessant trobada, la qual sense por d’equivocar-nos podem afirmar que a totes i a tots se’ns ha fet curta, el que hem fet ha estat fer aflorar inquietuds del professorat del centre en relació a la seva pràctica diària a l’aula amb els alumnes. I de ben segur que l’experiència permetrà encarar, ja en una fase posterior i dins d’aquest marc de col·laboració entre el CIFE i la Fundació Mil·lenari, un treball compartit que es centri en aquells aspectes que com a grup hagin generat interès i/o inquietud. D’aquesta manera, del que es tractarà a partir d’ara és de concretar quines són les grans àrees que com a centre de formació es considera que cal treballar i de quina manera, ja sigui aquesta a través del treball compartit com a equip, ja sigui a través de la presència de persones expertes que els puguin orientar tant pel que fa als aspectes metodològics i didàctics, com en aquells ja més relacionats amb l’acompanyament grupal i individual.

Sens dubte que l’experiència i el treball compartit han estat plenament enriquidors per a totes les persones assistents a la trobada. I des del CIFE destaquem com a molt positiva aquesta aposta feta per la Fundació Mil·lenari d’apropar el coneixement medotològic i didàctic als seus formadors i formadores.