Aquest matí ha començat la segona edició del curs “Blog professional amb WordPress.com” i que en la seva primera edició es van exhaurir les places. I novament ha estat un èxit de participació, la qual cosa evidencia l’interès que aquest tema general entre el PAS i el PDI de la nostra universitat. La formació, conduïda per l’Helena Casas, consultora en Màrqueting digital i Personal Branding i  professora de la UST pretén capacitarl les persones assistents al taller, eminentment pràctic, en la gestió del propi blog professional, el coneixement de les tècniques de SEO que hi podran aplicar per a un bon posicionament natural a Google i conèixer els principals aspectes per gestionar la marca persona a través del blog. La proposta està inclosa dins del Pla de Formació del Personal de la UVic per al curs 2015-2016.

I és que a ningú se li escapa que avui dia és tant important la presència física i localitzada com la presència digital, i el blog, com bé sabem a la UVic-UCC és un interessant aparador que, si el gestionem adequadament i amb uns mínims coneixements, pot donar a conèixer molt bé la nostra activitat professional. Aquestés, doncs, l’objectiu d’aquest curs intriductori. La formació, doncs, es presenta en un moment interessant, ja que proporciona un coneixement inicial i introductori sobre el funcionament de la versió de WordPress.com gratuïta, la qual cosa se suma a la iniciativa institucional també vinculada a aquesta marca a través dels blogs del MonUVic, els blogs amb què hores d’ara ja compten moltes àrees, serveis, facultats i grups de recerca de la nostra universitat per donar a conèixer i difondre la seva activitat.

El curs, de 12 hores de durada, es distribueix en 9 hores presencials i 3 de no presencials on es proposarà als assitents anar posant a la pràctica els coneixements adquirits. En definitiva es tracta que tothom qui assisteixi a la formació l’acabi amb el seu blog ja actiu i amb una mínima visibilitat.

Proposta de continuïtat

Donat l’èxit de la primera edició, la qual es va dur a terme el passat mes de juny, afegit a les demandes que ens han arribat al CIFE, en aquests moments estem treballant ja amb la formadora en una nova proposta, no ja introductòria sinó d’aprofundiment, amb la intenció que aquelles persones que ho desitgin puguin avançar en el coneixement d’aquesta interessant eina.