0046 Foto passada per l'Àngel 1El proper dijous dia 19 de maig el CIFE conjuntament amb l’Ateneu de Vic hem organitzat una conferència sobre lideratge educatiu. El ponent serà l’Àngel Castiñeira, director de la Càtedra Lideratges i Governança Democràtica d’ESADE. La conferència s’inclou dins del marc d’activitats que des de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes conjuntament amb el CIFE es promouen dins l’àmbit del lideratge i la gestió de centres educatius i que té el seu referent més destacat amb el Postgrau en direcció estratègica de centres docents per a la innovació i l’èxit educatiu de la UVic-UCC que hem organitzat de cara al curs 2016-2017. I és que estem convençuts que l’exercici de la direcció als centres, juntament amb la coordinació i el lideratge educatiu són elements clau per a la innovació pedagògica, l’organització democràtica dels centres i el treball en xarxa amb els altres agents educatius de l’entorn.

És per això que amb la programació del postgrau esmentat juntament amb altres accions paral·leles com la conferència que en aquesta ocasió compartim, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes vol fer explícit el seu compromís i aportar la seva expertesa en aquest camp tant fonamental per a la bona marxa de totes les escoles i instituts del territori.

JPG_Àngel Castiñeira AteneuLa conferència s’adreça a tots els equips directius del territori i té per objectiu apropar els i les assistents a les darreres reflexions que el ponent. I tractarà cinc aspectes clau del lideratge educatiu: a) les escales o nivells del lideratge, b) el rol directiu i l’assumpció d’una nova identitat, c) la diferència entre educar, gestionar, dirigir i liderar, d) les funcions bàsiques del lideratge i, finalment e) un possible model de lideratge aplicable als centres educatius.

Recordar que la gent que estigui interessada a assistir-hi ha de confirmar prèviament la seva assistència a través d’aquest formulari.

Podeu trobar més informació a Targetó_Lideratge_educatiu.

Ens fem ressò aquí d’un article publicat per l’Àngel Castiñeria:

LIDERATGE EDUCATIU A CATALUNYA: el repte de liderar de manera integral.