Imatge extreta de Pixabay amb llicència Creative Commons CC0.
És un fet evident que les tecnologies digitals han modificat les relacions socials i culturals, així com les formes de treball i d’accedir a la formació. Aquesta constatació queda recollida en les recomanacions del Parlament Europeu i del Consell, que posen l’accent en la importància de preparar ciutadans competents digitalment. En aquesta línia, la Llei d’Educació de Catalunya inclou els continguts claus de l’àmbit digital en els currículums de les diferents etapes educatives, i disposa entre les funcions docents el coneixement i el domini de les tecnologies digitals com a eina metodològica. D’aquesta manera, conforma mesures de país de vital importància, que tenen per objectiu la millora de l’educació i la reducció del fracàs escolar.
En aquest marc, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes juntament amb el CIFE de la UVic-UCC ofereixen el curs did@cTIC: Innovació Educativa amb l’Ús de les TIC, enfocat a capacitar al professorat i als futurs docents amb coneixements metodològics i tècnics per incorporar les tecnologies digitals en els processos educatius, i promoure així l’aprenentatge i el coneixement per part de l’alumnat.
Per desenvolupar la seva tasca, els docents han d’utilitzar les tecnologies digitals no només de forma instrumental (CDU), sinó també com a recurs metodològic per promoure l’aprenentatge i el coneixement, conformant així la seva competència digital docent (CDD), competència que esdevé clau en el desenvolupament professional del docent del segle XXI. Així mateix, als centres educatius ha d’haver la figura del docent amb capacitat de coordinar i liderar processos educatius amb l’ús de les tecnologies (CDC) en consonància amb el projecte educatiu de centre. De manera esquemàtica, representem aquesta progressió en la capacitació docent de la manera següent:
Més informació: http://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/cursos/didctic-innovacio-educativa-amb-lus-de-les-tic
[…] Sourced through Scoop.it from: mon.uvic.cat […]