Gairebé 25 mestres, professores i professors d’infantil, primària i secundària han participat avui al taller inclòs dins del marc de les activitats de la Universitat d’Estiu de Vic i que, amb el nom que encapçala aquesta entrada,  pretenia apropar-los al Projecte 3.18 de filosofia que promou el Grup Iref i que cada vegada compta amb més escoles que s’hi han sumat.

La sessió d’avui, amb una durada de cinc hores, ha servit perquè la formadora i impulsora del projecte, la Irene de Puig, emmarqués els objectius que es persegueixen amb el projecte i donés a conèixer determinades estratègies tot promovent la participació dels mestres i les mestres. Se’n destaca, doncs, el seu caràcter pràctic al mateix temps que les possibilitats d’aplicació a l’aula que s’han anat evidenciant al llarg de la trobada, fet que ha estat ben acollit per les persones assistents.

I és que, tal com hem compartit en anteriors entrades en aquest blog , avui dia esdevé més important que mai ensenyar els nostres i les nostres alumnes a pensar críticament, a reflexionar i  a dialogar amb els altres. I de ben petits. I sens dubte que, com ha quedat demostrat avui, hi ha recursos , hi ha materials, hi ha estratègies i hi ha, sens dubte, formadors i formadores que en promouen el seu coneixement i pràctica. D’altra banda, i més enllà de les aplicacions que un mestre o una mestra sola pugui fer pel seu compte a l’aula, la manera que arribi a totes i tots els alumnes de l’escola o de l’institut és assumint-ho com a projecte d’escola, d’aquí la interessant iniciativa que amb el nom de “filoescoles” ha promogut el Grup Iref arreu del territori.

Tant des del CIFE com del Grup Iref estem satisfets amb la feina feta pel fet que considerem que s’ha assolit l’objectiu de donar a conèixer el projecte a com més mestres millor. Val a dir que aquesta activitat ha estat la continuació d’una anterior acció conjunta dins del marc d’una conferència realitzada fa un parell de cursos dins del Cicle de conferències CIFE i Eumo Editorial i que va aplegar a un bon nombre d’assistents. D’aquesta manera, i de cara al futur, tant el Grup Iref com el propi CIFE, i més després de la ben aprofitada sessió formativa d’avui, ens hem emplaçat a promoure una acció de més durada, tal i com ens demanaven algunes de les persones assistents.

Sobre la imatge que acompanya l’entrada: