Amb la participació de 17 professores i professors dels diferents estudis i graus de la UVic-UCC avui ha començat el curs d’especialització en EMI (English Medium Instruction). Al llarg de les 40 hores de què consta la formació, el curs portarà les persones assistents a desenvolupar les tres competències fonamentals que constitueixen els pilars de la docència en llengua anglesa en contextos universitaris: la competència lingüística acadèmica, la competència didàctico-metodològica i la competència intercultural.

A la presentació de la sessió hi ha assistit l’Antoni Portell, Director del CIFE, el qual en nom propi i del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica ha felicitat les persones assistents pel seu interès i dedicació i els ha animat a treure el màxim de profit d’aquesta formació que per a la UVic-UCC és un veritable repte de futur la qual s’afegeix a fer més real encara l’aposta feta per la institució en relació a la seva internacionalització.

Compartint significats en el que ha estat la primera sessió

Contextualització de la proposta

La implementació d’un model de docència en llengua anglesa a l’educació superior (en anglès EMI, English Medium Instruction)  presenta reptes importants per al professorat no nadiu que ha de fer front a grups d’estudiants que en molts casos tampoc tenen l’anglès com a primera llengua. La formació d’aquest professorat esdevé un element clau en l’èxit d’aquests programes. Per garantir un procés aprenentatge eficaç i millorar la qualitat de l’ensenyament, és necessari que el professorat reflexioni i aprengui sobre quines són les necessitats lingüístiques de les seves matèries quan s’imparteixen en anglès, quines estratègies lingüístico-metodològiques, quines tècniques i quines eines podrà utilitzar en les diverses situacions docents comunicatives per garantir un ensenyament efectiu a través del model EMI.

És per tot plegat que des del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, conjuntament amb el CIFE, s’ha planificat la present proposta formativa adreçada tant al professorat que actualment imparteix docència en llengua anglesa a qualsevol de les nostres facultats com a aquell professorat que en un futur no gens llunyà és previst que n’imparteixi.

Principals aspectes metodològics

Es tracta d’una formació de caràcter pràctic durant la qual les persones participants aplicaran els coneixements metodològics apresos a diferents sessions pràctiques que ells mateixos portaran a terme durant el curs. D’altra banda, a mesura que avanci la formació es proposarà a les persones assistents la realització d’una activitat transversal que consitirà en l’elaboració d’una memòria sobre el pla docent d’una assignatura que inclogui l’aplicació pràctica del que es vagi treballant al llarg del curs. En aquest sentit, comptaran amb l’assessorament i guiatge de l’equip de formadors. Les sessions seran impartides integrament en anglès.

Pel demés, al llarg de la formació es comptarà amb la presentació d’experiències que constutitueixen bones pràctiques per part de professorat que ja està impartint docència en anglès.

De la mà d’un quip expert

L’equip formador, pilotat per la Dra. Anna Vallbona González (FETCH) la qual a banda de docent n’és la coordinadora, està format per el Dr. Àngel Raluy Alonso (FETCH), la Dr. Àngels Pinyana Garriga (FEC) i la Dra. Sarah U. Khan (UST). L’equip es composa, doncs, de docents dels departaments de llengües estrangeres de les diferents facultats en aquest àmbit.

L’activitat forma part del Pla de formació del personal de la UVic-UCC organitzat pel CIFE.

Altres notícies relaionades en aquest lloc: