Amb aquest títol tan suggerent ha tingut lloc avui la segona de les Trobades Media Breakfast programades per a aquest curs i de la qual ens fèiem ressò en un anterior entrada en aquest mateix blog del CIFE. D’aquesta manera, gairebé trenta persones tant del PAS com del PDI, de la mà dels periodistes Ramon Miravitllas i Xavier Ginesta, ambdós professors de la Facultat d’Empresa i Comunicació, han tingut l’oportunitat d’endinsar-se en el món de la comunicació audiovisual i mediàtic. Tot plegat a través de tot un seguit de reflexions i consells pràctics tant de comunicació verbal com no verbal per realitzar la teva càpsula formativa audiovisual.

I és que de seguida s’han posat en context gràcies als diversos exercicis i activitats que els fomadors han proposat i que han permès la participació de totes i cadascuna de les persones assistents.

Deu idees

Amb la intenció de fer més àgil la píndola  formativa, els i les assistents van rebre uns dies abans un breu document on es recollien de manera succinta deu idees clau per tal de situar-se en el context del que ens proposàvem fer. Aquestes idees giraven al voltant de:

• Paraula, gest i mirada van plegats
  • Allò fonamental: la presa de consciència
  • Ni seriositat de restrenyiment ni gracietes pròpies del Club de la Comèdia
  • Aprofitar tot el que l’audiència estigui disposada a escoltar
  • Guardar l’equilibri entre l’atenció-tensió imprescindi­ble i el clima de confiança
  • Pensament clar, paraules planeres, frases curtes, gest coherent
  • Llegir sense llegir ostensiblement
  • Nosaltres marquem el ritme
  • Seguir el mapa del nostre discurs
  • Dos perills: el declivi de meitat de classe i el final lànguid

En definitiva, tot un seguit de consells que, acompanyats de les reflexions i exemplificacions fetes tant per Miravitllas com per Ginesta hauran aconseguit començar a empoderar els i les assistents de cara a animar-se a fer ús del Petit Plató, l’espai d’autogravació de càpsules de coneixement d’U_Mèdia i que està a la disposició de tot el personal.

L’esmorzar i el sorteig han competat la trobada

El clima creat al llarg de la trobada, la qual inicialment era prevista per a dues hores, s’ha allargat fins gairebé mitja hora més i tot seguit els i les asssitents i els formadors han pogut parlar del tema més de manera individual o en petit comitè al llarg del petit ‘breakfast’ a que convida U_Mèdia i que certament dóna nom a aquestes trobades. Ha estat just a l’acabament de la sessió que s’ha sortejat, com s’informava a la difusió feta de l’activitat, un exemplar del llibre de Ramonm Miravitllas, Els homes i les dones que tenien por del micro, per gentilesa d’Eumo Editorial i que l’autor ha dedicat a l’a persona afortunada.

_1109272

No hi ha dubte que amb aquesta iniciativa, liderada per U_Media i en coordinació amb el CIFE i dins el marc del model de formació de la UVic-UCC i la clara aposta feta institucionalment de contribuir a la millora de la pràctica docent, està tenint una molt bona acollida dins la nostra comunitat universitària.

Totes les fotogafies han estat cedides per U_Mèdia.