Una cinquantena d’estudiants de 4t. dels graus en Educació Infantil i Educació Primària de la FETCH han assistit avui a la xerrada informativa sobre “L’accés a la funció pública docent“. La xerrada, a càrrec de la Carme Gutierrez, cap del servei de personal dels SSTT professional del Departament d’Ensenyament a la Catalunya Central, acompanyada de la M. Carme Baqué, cap de negociat del mateix servei.

L’activitat ha estat organizada per les coordinacions d’aquests graus de la FETCH, juntament amb el CIFE, centre de la UVic-UCC encarregat de la formació contínua dels mestres i professorat del territori.

Carme Gutiérrez en els moments inicials de la seva intervenció

Amb paraules del mateix director del CIFE, el qual ha presentat el centre com a referent de la formació permanent dels mestres que d’aquí a ben poc seran ja les persones assistents a la xerrada, la col.laboració amb el Departament d’Ensenyament no és nova, i n’ha destacat el caràcter oficial i de referència de tot el que han explicat la Carme i la M. Carme. I especialment en relació a aquest tema de l’accés a la professió en què massa sovint la rumorologia o les interpretacions lliures de la normativa el que fan és confondre més que no pas clarificar.

Aspecte de la sala que ha acollit la xerrada informativa amb les persones asssitents plenament atentes

D’aquesta manera, les ponents han anat desgranant els diferents aspectes relacionats amb els sistemes per accedir a l’administració educativa. En concret, s’ha fet incís en ,’accés a la funció pública docent i la selecció del professorat i el seu accés als cossos funcionarials, tot fent esment als requisits d’accés, que és el que en aquests moments més interessa als futurs i futres mestres que han omplert la sala. Finalment, s’ha fet un esment a la borsa de personal docent, al personal interí i l’especificació dels llocs que poden ocupar.

La xerrada formava part del Cicle d’activitats d’orientació professional “I després del Grau, què?” que des de la FETCH s’organitza anualment per als estudiants de 4t. dels diferents graus de la Facultat. Des d’aquestes ratlles agraïm un cop més la disponibilitat dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament i la col·laboració que any rere any rebem d’ells.