Àmbits de formació

Des del CIFE, actuem en els següents àmbits:

  • Pel que fa a la formació permanent del professorat d’infantil, primària i secundària:
    Disseny, desenvolupament i avaluació del plans i programes de formació permanent del professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària
    acordats amb el Departament d’Ensenyament en l’àmbit territorial del CIFE de la UVic-UCC.
  • Pel que fa a la docència i la innovació universitària:
    Desenvolupament de la formació inicial i permanent, dels plans tutorials i de la innovació docent a la UVic-UCC per a la millora de la qualitat
    docent, tot plegat en coordinació amb la Comissió d’Innovació Docent de la UVic-UCC.
  • Pel que fa a la col·laboració amb altres entitats i institucions:
    Col·laboració amb entitats de l’administració local i comarcal i altres entitats vinculades als processos de formació del professorat per al
    desenvolupament de projectes educatius i la formació de professionals de l’educació en l’àmbit sociocomunitari

Al llarg de la seva trajectòria, el CIFE ha anat atenent les més diverses necessitats de formació al mateix que ha anat incorporant en el seu bagatge les diferents aportacions tant dels Departaments de la FETCH com els resultats de la investigació dels diferents grups de recerca de la mateixa facultat. Amb tot plegat, el coneixement adquirit ens ha anat permetent atendre les diferents demandes des de la pròpia singularitat i necessitats.

Amb l’objectiu de donar resposta organitzada a les diferents necessitats formatives dels Plans de Formació de Zona (PFZ) del territori així com a les necessitats expressades per les diferents escoles i els i les mestres i professors a títol individual, des del CIFE i al llarg dels anys s’han anat consolidant, amb l’aportació dels diferents Departaments de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, els àmbits de formació expressats més avall, vinculats la majoria d’ells als diferents grups de recerca de la nostra Facultat i que s’articulen al voltant de l’activitat dels següents grups:

Al mateix temps, a través d’aquests grups no només planifiquem propostes formatives que donin resposta als àmbits prioritaris de formació establerts al Pla Marc de Formació Permanent del Professorat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, sinó que també ens hem convertit en un veritable referent en matèria de formació al territori.  El quadre de més avall pretén ser un recull de les nostres principals aportacions en matèria de formació continuada sota la modalitat de cursos o formacions a mida:

En síntesi, des del CIFE no només donem resposta a les demandes de formació provinents dels centres i de les seves necessitats sinó que entenem que com a centre d’innovació que som també tenim assumim la responsabilitat d’acompanyar les escoles bressol, escoles d’infantil i primària i instituts en l’elaboració dels seus plans de formació de centre tot orientant-los, a través dels nostres grups de formadors, en el treball i la formació en els diversos àmbits.

En definitiva, el CIFE canalitza la seva activitat adreçada tant a les entitats i institucions educatives com de l’àmbit sociocomunitari a través de tres grans àmbits d’actuació:

1)La proposta d’activitats de formació obertes al territori a través del Centre Internacional de Formació Contínua així com a través de la Universitat d’Estiu de Vic. Aquestes activitats tant s’adrecen a l’actualització didàctica i metodològica del professorat del territori, en línia a les prioritats de formació del Departament d’Ensenyament, com a la proposta d’activitats de formació innovadores que aposten pel canvi i la millora en els processos d’ensenyament-aprenentatge. Aquestes activitats són reconegudes dins del Pla de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través del CIFE.

2)La resposta a les demandes de formació sorgides del territori i que es vinculen als àmbits de formació del CIFE a partir dels diferents grups de formadors en la seva majoria impartides pel professorat dels diferents departaments de la FETCH. Aquestes actuacions són en centre i es planifiquen a mida en funció de les necessitats de la institució sol·licitant.

3)Els projectes de transferència de coneixement vinculats als diferents grups de recerca de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i recollits en forma de projectes i programes d’assessorament vehiculats a través de l’Oficina de Transferència dels Resultats de la Investigació (OTRI) del Vicerectorat de Recerca i Professorat. Es tracta de processos d’acompanyament dels centres educatius o les institucions interessades en la implementació del projecte d’innovació escollit.