Dins del marc del Seminari del CIFE sobre Didàctica en Patrimoni Local ha tingut lloc avui dimecres un interessant taller que ha apropat a les més de quinze persones que hi han assistit, a introduir-se al món dels codis de resposta ràpida (QR) i la realitat augmentada (AR) i els seus usos educatius.

Entre les persones assistents hi havia mestres i professors del territori i professorat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. Tot plegat s’ha treballat de la mà del professor Josep Ma. Silva, gestor de l’àrea TAC del Departament d’Ensenyament i professor de tecnologia a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Silva és també formador i assessor TAC i ha col·laborat en diverses ocasions amb el CIFE en diferents projectes formatius.  Dins d’aquest context, doncs, i dins del marc de l’activitat formativa del Seminari del CIFE sobre Didàctica en Patrimoni Local, la xerrada-taller sobre la Realitat Augmentada (AR) i codis de resposta ràpida (QR) pretenia obrir els assistents a un munt de possibilitats educatives que al llarg de la trobada han pogut explorar, conèixer i pensar en la rendibilització didàctica i metodològica que aquests els oferien per a les seves aules. I al mateix temps han tingut una interessant oportunitat per apropar-se a les noves modalitats de m-learning (mobile learning).

I és que som plenament conscients de la importància que de manera progressiva van tenint les  tecnologies digitals i els dispositius mòbils en tots els àmbits de la nostra societat i estem convençuts que la seva incorporació als diferents nivells educatius constitueix un important recurs per a la millora i el canvi de les nostres pràctiques al mateix temps que milloren la possibilitat d’arribar a la totalitat del nostre alumnat.

 

A mode d’evidència de l’aprofitament de la sessió per part d’un dels grups d’escoles que han assistit a la trobada