Universitats i desenvolupament regional a Catalunya

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Dins dels actes de celebració dels 20 anys de la Universitat de Vic, el Dr. Francesc Xavier Grau, exrector de la Universitat Rovira Virgili i actual Director de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, va pronunciar una conferència entorn les Universitats i el Desenvolupament Regional Europeu. Va comparar Catalunya amb Finlàndia, Suècia, Àustria, Dinamarca, Irlanda i va reclamar un nou model de regions-vegueries on les Universitats tinguin un paper central.

Comparteixo aquesta aposta i caldria aprofundir en la governança de les regions-vagueries, el paper de la Generalitat, dels ajuntaments, dels ens locals supramunicipals i la necessitat d’especialització territorial i el paper de les universitats. L’estratègia europea 2020 del desenvolupament proposa un creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Les regions dins els estats i les ciutats són claus per la disminució de les desigualtats internes i el model productiu.

Accés a l’article complet de Marina Geli, Universitats i desenvolupament regional a Catalunya (publicat a Nació Digital)