Què hi ha al darrere de les conductes antisocials a l’adolescència?

with No hi ha comentaris

Actualment els trastorns del neurodesenvolupament i de la conducta afecten a més del 15% de la població infanto-juvenil en el món desenvolupat. Aquestes conductes antisocials són un calaix de sastre on s’aboquen tots els comportaments disruptius que presenten els adolescents i joves que es troben entre els 14 i els 24 anys, període que comporta el pas de la infantesa a l’edat adulta.
Per tractar aquest tema, el 2 de febrer, DIXIT Vic ha programat la conferència “Què hi ha al darrere de les conductes antisocials a l’adolescència?”, on es parlarà sobre la prevenció d’aquests comportaments des de l’actual visió de la psicologia i la psiquiatria que ofereix la neurociència.

Durant la xerrada es plantejarà com el no-reconeixement durant l’edat escolar dels trastorns del neurodesenvolupament, d’impulsivitat i de la conducta pot abocar al fracàs escolar i a futures conductes antinormatives, com ara la violència adolescent, la conducció de risc o el consum de drogues, i que la millor prevenció es entendre els seus mecanismes d’origen, fer-ne un bon diagnòstic i intervenció.

L’acte anirà a càrrec de Miquel Casas, catedràtic de psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona i responsable del Grup de Psiquiatria, Salut Mental i Addiccions del Vall d’Hebron Institut de Recerca.

• Data: 2 de febrer de 2017 de 17 a 19h
  • Lloc: Sala Segimon Serrallonga de la UVic-UCC. C/ Perot Rocaguinarda, 17, 08500, Vic – Masia Torre dels Frares
  • Inscripció: les places són limitades i cal inscripció prèvia emplenant el següent formulari
  • Organitza: DIXIT Vic Centre de Documentació de Serveis Socials