Persones amb malaltia mental, peer to peer

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Les persones amb trastorn mental sever han de poder ser protagonistes de les seves pròpies vides i poden ser alhora agents de suport a altres persones en la mateixa situació.
La Universitat de Vic-Catalunya Central ha iniciat un projecte pilot de formació de persones amb malaltia mental severa (TMS, trastorns mentals severs, diagnosticats) emmarcats les tendències internacionals dels programes “PEER to PEER”.

La mirada i voluntat respon que les persones amb trastorns mentals severs tenen moltes capacitats a desenvolupar i juntament amb la millora, el control de la malaltia cal acompanyar en la inserció sociolaboral. En paral·lel es treballa contra l’estigma. La capacitació en primera persona com a objectiu. Estudis epidemiològics internacionals situen la prevalença de TMS entorn el 2% de la població.

La Universitat UVIC-UCC, a través de la Càtedra de Salut Mental, ha liderat amb la Fundació Althaia i Osonament el projecte pilot PEER to PEER a la Catalunya Central, amb el suport del programa de la Fundació La Caixa d’inserció sociolaboral de persones amb malaltia mental. L’entitat Activament, que treballa en primera persona, ha donat suport al projecte.

«El diagnòstic precoç i la millora dels tractaments de les malalties mentals ajuden a la voluntat de lluitar contra l’estigma»

Accés a l’article complet de Marina Geli, “Persones amb malaltia mental, peer to peer” (publicat a Nació Digital)