Núria Terribas, directora de la Càtedra de Bioètica, escollida membre del Consell Assessor del Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura (MCPT)

with No hi ha comentaris

Nomenats els dotze membres del Consell Assessor per a la Prevenció de la Tortura

El Síndic de Greuges té la condició de Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura

El passat 3 de maig, el Parlament de Catalunya va designar els dotze membres que formaran part del Consell Assessor del Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura (MCPT) durant els propers sis anys. La vinculació de la societat civil a la tasca de l’MCPT s’ha articulat mitjançant la creació d’aquest òrgan, que està format per un grup multidisciplinari de professionals que cobreix els camps específics del dret, la salut i els drets humans.

Entre d’altres, el Consell Assessor té les funcions de formular propostes d’actuació, fer visites preventives a espais concrets en què es trobin persones privades de llibertat o elaborar informes sobre les qüestions que se li plantegin.

Els dotze membres que s’han nomenat són:

• Jesús M. Sánchez García (Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona)
  • Maria Pastor Santana (Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró)
  • Glòria Jodar i Solà (Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya)
  • Rosa Servent Pedescoll (Col·legi de Metges de Barcelona)
  • Jaume Bosch Mestres (expert en l’àmbit de seguretat)
  • Núria Terribas Salas (Fundació Grífols)
  • Aina Estarelles Roca (Irídia)
  • Emilie Marie Rivas (Save the Children)
  • Josep Joan Moreso Mateos (Universitat Pompeu Fabra)
  • Alejandro Forero Cuellar (Universitat de Barcelona)
  • Benet Salellas i Vilar (advocat)
  • David Román Fernández (educador social)

La institució del Síndic de Greuges té la condició de Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura (MCPT) en virtut del Protocol facultatiu de la Convenció contra la tortura i altres tractes o penes cruels, inhumans o degradants, adoptat per l’Assemblea General de les Nacions Unides.

L’MCPT visita espais en què es troben persones privades de llibertat (centres penitenciaris, comissaries, centres de menors, centres psiquiàtrics…) i fa recomanacions a les autoritats competents per millorar la garantia de drets. A més, un cop l’any presenta un informe monogràfic al Parlament que recull les actuacions que ha dut a terme.