Núria Terribas codirigeix amb Anna Veiga la jornada “La genètica condiciona les nostres vides?”

with No hi ha comentaris

catedra-bioeticaLa directora de la Càtedra de Bioètica Fundació Grífols de la UVic-UCC i directora de la mateixa Fundació, Núria Terribas, codirigirà la jornada “La genètica condiciona les nostres vides?” que tindrà lloc al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) el proper dimarts 28 de juny. Terribas impulsa la jornada al costat d’Anna Veiga, directora d’R+D+i de l’Àrea de Biologia del Servei de Medicina de la Reproducció, Salut de la Dona Dexeus, que a més és doctora Honoris Causa per la UVic-UCC.

En el transcurs de la jornada es reflexionarà sobre els condicionats biològics, de salut i ètics dels avenços en la recerca genètica. Entre d’altres es debatrà com la informació pot condicionar la salut i les vides de les persones, tant en el context de la reproducció humana com en el de la medicina preventiva i personalitzada, i si aquests condicionaments genètics són o no excessius. A partir de diverses ponències i taules rodones, s’intentarà donar resposta a preguntes com ara si la vida de les persones va més enllà dels seus gens, si disposar de certs coneixements és negatiu o positiu i si es respecta suficientment el dret a no saber de les persones.

La jornada forma part de la programació d’estiu del Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo Barcelona (CUIMPB) – Centre Ernest Lluch i està patrocinada per la Fundació Víctor Grífols i Lucas, amb la col·laboració de l’Institut de la Dona Dexeus.

Més informació i programa