Marina Geli parla de l’Envelliment saludable amb motiu del dia Mundial de la Gent Gran

with No hi ha comentaris

110_1173-como-objeto-inteligente-1-003Convidada per la Fundació Amics de la Gent Gran, la coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials desglossarà els elements que permeten prevenir i retardar l’envelliment

La coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Marina Geli, pronunciarà el proper dilluns 26 de setembre la conferència “Envelliment saludable” a la Sala Mecenes de la Casa de Convalescència de Vic. La conferència, que començarà a les 17h, ha estat organitzada per la Fundació Amics de la Gent Gran (AGG), amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Gent Gran i de la Setmana de l’Amistat de l’AGG.

Marina Geli farà un repàs a tots els elements bàsics que poden prevenir i retardar els efectes de l’envelliment i que contribueixen a millorar la salut de la gent gran. Farà referència a les principals afectacions que pateix aquest col·lectiu, com les malalties circulatòries, respiratòries, digestives, trastorns mentals, demències i fractures òssies, alhora que proposarà maneres de poder-les prevenir, entre les quals hi ha l’activitat física adaptada, la prevenció i seguretat a la llar, l’alimentació basada en la dieta mediterrània, entre altres. Fer un ús racional dels medicaments, prevenir la solitud o promocionar un estat d’ànim positiu són també elements favorables a tenir en compte.

Per Geli “és necessari fomentar estils de vida saludable i cultivar bons entorns socials durant tota la vida més que no pas concentrar únicament tots els esforços en la millora del sistema sanitari i social”. La prevenció i la detecció precoç dels factors de risc i de les malalties que incideixen directament  en l’envelliment i la dependència són clau a partir dels 50 anys.

Les societats actuals tenen el repte de replantejar-se l’envelliment de la població. Per això Marina Geli parlarà del model dels països escandinaus com a exemple de la promoció de la salut per envellir de manera saludable i allargar els anys de vida sense dependència. Cal tenir en compte que aquests països incrementen cinc anys de mitjana l’esperança de vida catalana.

Osona, segons dades de l’Idescat de l’any 2015, el 22% de la població es troba entre els 65 i els 84 anys i hi ha un 3% de persones amb més de 85 anys. La mitjana de persones grans a Osona és superior a la mitjana catalana.

Entrada lliure. Inscripcions a: osona@amicsdelagentgran.org

Dia:  dilluns 26 de setembre de 2016

Horari: de 17 a 19h

Lloc: Sala Mecenes Casa Convalescència UVIC, Dr. Junyent, 1,  VIC. telf. 93 881 55 33