Keynote del Dr. Salvador Simó en el marc del curs Europeu “Creating a Social Entrepreneurship to Fight Poverty”

with No hi ha comentaris

El passat dissabte 31 d’octubre, el professor de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) i recercador del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), Salvador Simó, ha impartit la Keynote en el marc del curs Creating a Social Entrepreneurship to Fight Poverty. El curs, ha estat organitzat per la xarxa de Consortium of Institutes of Higher Education in Health and Rehabilitation in Europe – COHEHRE, de la que formen part 42 Universitats Europees, la FCSB de la UVic-UCCC entre elles. La ponència va portar per títol: Significance of the (social) entrepreneurship in creating meaningful and well-paid jobs for people facing social exclusion.

Al curs hi van assistir més de 40 estudiants d’Europa, Trinidad i Tobago i Nepal. Es tractava d’un grup molt divers d’estudiants d’àmbits com la Direcció d’Empreses o la Teràpia Ocupacional, amb formacions de grau, màster o doctorat.

La pobresa és un problema global i “Cap Pobresa” és l’objectiu 1er de Desenvolupament Sostenible. L’Emprenedoria Social, busca solucions innovadores als principals problemes de la Humanitat. Després de la Keynote, la feina de l’alumnat en equips interdisciplinaris internacionals, va ser explorar, investigar i entendre els problemes del món real al voltant de la pobresa, tenint empatia amb les persones per buscar solucions a aquest problema.

La invitació, denota el lideratge del CESS/Càtedra de Salut Mental/GR SaMIS  i de la FCSB/Teràpia Ocupacional en temes d’Emprenedoria Social. Així per exemple, a nivell local, la UVic-UCC ha coliderat projectes socials com BioARTcafè (creació d’una cafeteria amb persones amb malaltia mental) amb Osonament i aviat iniciarà el projecte competitiu NoLimitBikes, de creació d’una empresa social en relació a gent jove i sostenibilitat amb l’ ONG Aurora.

Foto: El Dr. Simó amb el Premi Nobel de la Pau Muhammad Yunnus, creador d’una escola de pensament en Emprenedoria Social.