Ensenyament obligatori fins als 18 anys?

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

La consellera del Govern de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha obert, de nou, el debat entorn si és convenient allargar l’ensenyament obligatori fins als 18 anys. Aquesta és una de les propostes del document d’experts i Consell Escolar de Catalunya “Ara és demà” que pretén deliberar com podem millorar els resultats en educació. L’any 2010 el ministre Gabilondo anticipava aquesta idea juntament a un “MIR” per mestres. La UE debatia durant 2011 fer-ho obligatori als estats membres.

L’abandonament escolar prematur (AEP) entre persones de 18 a 24 anys, que tenen com a màxim, educació secundària, és clarament un dels reptes de Catalunya. L’any 2006 era del 28,5% (nois 34% i noies 22,5%) quan l’atur entre 16-24 anys era del 14,54 %. L’any 2015 del 18,9% (nois 21,8% i noies 15%) i l’atur 16-24 anys del 39%. Unió Europea AEP 15%, 2015, amb un atur juvenil del 22%. La bombolla d’alta ocupació de baixa qualificació va precipitar que molts joves no continuessin la seva formació agreujant, durant els anys d’alt atur, la seva ocupabilitat. Per contra, el percentatge d’estudiants d’educació superior és més alt que la mitjana de la UE. (Més universitaris i menys formació professional).

Accés a l’article complet de Marina Geli, sobre Ensenyament obligatori fins als 18 anys? (publicat a Nació Digital)