Emprenedoria des de la Catalunya interior

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Enguany s’han creat els primers premis Emprenedoria de la Catalunya Interior (Osona, Bages, Garrotxa, Ripollès, Moianès, Berguedà i Solsonès) promoguts per Mas Vinyoles Venture Factory, la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya i l’Ajuntament de Torelló.

Cada dos anys es premiarà a persones de llarga trajectòria emprenedora (ADNGurú), persones fase inici (ADN Starter), persones en capacitat per reinventar-se (ADN Transformer) i persones amb solvència en sector TIC o d’economia verda (ADN SmartClean).

Aquest fet busca donar suport, visibilitat i reconeixement als emprenedors d’aquest territori. Cal trencar estereotips. Sovint l’emprenedoria sembla lligada a les ciutats i existeixen emprenedors vinculats al territori, a les zones rurals, a la Catalunya Interior. També cal evidenciar que a qualsevol edat les persones poden ser emprenedors i crear la seva empresa que sigui viable. La innovació, l’ambició disruptiva, la vocació local, territorial, i internacional, la competitivitat i la responsabilitat social i ecològica són els elements potenciats a través d’aquests premis i compartits per les tres entitats organitzadores.

El repte és impregnar l’educació, des de la bàsica, de cultura emprenedora i donar facilitats a fer passar de les idees, a projectes i a empreses

Accés a l’article complet de Marina Geli, ”Emprenedoria des de la Catalunya interior” (publicat a Nació Digital)