Concert de Nadal del Projecte Vic: Cultura i Alzheimer

with No hi ha comentaris

El passat 19 de desembre, es va celebrar a l’Atlàntida de Vic , el Concert de Nadal en el marc del projecte Vic: Cultura i Alzheimer. Estudiants de l’Escola de Música de Vic (EMVIC) van actuar per 25 persones amb demència i els seus familiars, tocant un repertori de cançons Nadalenques. En el mateix, han participat també estudiants de Teràpia Ocupacional en el marc de la metodologia d’Aprenentatge Servei Universitari, un projecte liderat pel grup de recerca Salut Mental i Innovació Social GR SaMIS (FCSB-CESS), amb l’Ajuntament de Vic i CCCB, que ha convertit la nostra ciutat en una veritable “Art dementia friendly city”. En el mateix, tres museus (Museu Art de la Pell, Museu Episcopal, AcVIC), dues orquestres (Orquestra InclusivaVic, EMVIC), el CineClub Vic i la Farinera,  organitzen activitats específiques per les persones amb demència i Alzheimer, cuidadors i famílies, en una programació anual durant 2019 que s’ampliarà al 2020.

En aquest programa el GR SaMIS, desenvolupa una tasca de recerca mixta per conèixer l’impacte de l’art i la cultura en les persones amb demència o malaltia mental, cuidadors i familiars. És un projecte que ja ha liderat en col·laboració amb el CCCB, Auditoria nacional de Catalunya prèviament i ara està coliderant amb el Museu Thyssen de Madrid amb persones amb malaltia mental. Els resultats, mostren l’impacte positiu en el benestar i la participació social dels usuaris.

Per més informació es pot llegir l’article https://revistas.ucm.es/index.php/ARIS/article/view/54501