Alumnes de l’escola La Sínia presenten els resultats del programa Sent x 100

Alumnes de l’escola La Sínia presenten els resultats del programa Sent x 100

with No hi ha comentaris

El dia 14 de desembre va tenir lloc al Teatre Atlàntida de Vic l’acte de tancament del projecte “Sent x 100” desenvolupat pel grup de Recerca en Salut Mental i Innovació Social de la UVic i l’escola La Sínia de Vic amb el finançament de l’Obra Social “la Caixa”. Segons l’investigador principal d’aquesta proposta, Salvador Simó,  “l’objectiu de treballar amb les emocions i donar eines als alumnes per gestionar els sentiments s’ha assolit i ha assegurat que els infants els han donat “una lliçó de vida”. Simó també va agrair la implicació de tot l’equip docent de l’escola, dels estudiants del grau de Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC i el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.
L’Ajuntament de Vic que va donar suport a aquesta iniciativa, la va valorar molt positivament i va destacar la importància de “tenir una Universitat a la ciutat per poder desenvolupar programes com aquest”, va explicar el regidor de Benestar i Família, Educació i Hisenda, Àlvar Solà. L’acte també va comptar amb la presència de tots els nens i nenes de l’Escola i l’equip docent. Segons la seva directora, Jordina Codinachs  el projecte ha estat una gran pràctica per a “docents, famílies i infants” i va assegurar que el procés d’aprenentatge només és profitós “si els infants estan bé”.

El programa Sent x 100 es va desenvolupar al llarg del curs passat a l’escola La Sínia de Vic amb l’objectiu de fomentar el benestar emocional i nutricional dels infants, així com la cultura emprenedora, portant a terme un conjunt de capacitacions, tallers i activitats extraescolars en el centre educatiu. L’objectiu del projecte ha estat, d’una banda, donar eines als infants, als professors i a les famílies perquè puguin fer front als problemes emocionals, nutricionals, psicosocials i econòmics que es deriven de la falta de recursos econòmics i, de l’altra, integrar la recerca en projectes socials i de benestar a través de la transferència de coneixement de la UVic-UCC a la societat.

Aquest projecte pilot té garantida la seva continuïtat i es portarà a terme a una altra escola de la ciutat, encara per confirmar. El programa ha estat reconegut amb el Premi Nacional a la Innovació Social i també per l’Agència de Qualitat i Avaluació AQuAS de la Generalitat de Catalunya. Compta amb el suport de l’Obra social la Caixa i té com a partner la Fundació Atlàntida.

L’acte va mostrar al públic els resultats del projecte que es van concretar en la presentació del conte “El món que volem”, creat a partir d’un taller liderat per Asha Miró, la presentació del documental “Sent x 100 emocions” editat pel cineasta David Conill; i del web www.sentx100.net creat per Xavier Vilardell; i va comptar també amb l’actuació en directe de la cantant Ju.

Educació emocional, benestar psicosocial i foment de la cultura emprenedora

La primera activitat del projecte va ser la diagnosi de l’estat nutricional dels alumnes de La Sínia, que va consistir en la realització d’entrevistes a pares i mares dels infants per avaluar el nivell nutricional familiar, i en un estudi antropomètric dels alumnes del centre. Aquesta activitat va comptar amb el suport del CAP del Remei de Vic. Posteriorment es van impartir tallers de nutrició als infants i a les famílies on van aprendre a desenvolupar una dieta sana amb pocs recursos, posant en valor els aliments de les seves cultures d’origen.

El projecte també va abordar el benestar psicosocial dels infants. Per una banda es va donar una formació sobre promoció del benestar psicosocial per a tot el professorat i es van fer tallers de benestar emocional per als pares. També van fer tallers de benestar emocional amb els infants de primer, segon, tercer i cinquè. Els infants de segon participaren en el taller Art x emocions, on es va treballar l’expressió emocional a partir de la creació de projectes artístics inspirats en els moviments del postimpressionisme, el fauvisme, l’expressionisme, el cubisme, el Land Art, l’art urbà, etc. Els infants de quart ho van fer en un taller de dansa per treballar l’expressió emocional.

Per altra banda es van promoure accions per fomentar la cultura emprenedora amb uns tallers d’emprenedoria per als alumnes de sisè, en què es van treballar competències com la resolució de conflictes, amb la col·laboració de la consultora Tàndem Social. Per últim, el projecte va organitzar tallers d’expressió artística fora de l’horari lectiu, adreçades a infants que per raons econòmiques no tenen accés a les activitats extraescolars.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *