Accèssit a Mireia Félez, investigadora de la UVic-UCC, al IX Premi Joan Oró a la divulgació de la recerca científica

with No hi ha comentaris

foto 2

El passat 5 de novembre l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) va celebrar el seus 25 anys al Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Museu Blau en un acte on va aprofitar per lliurar la novena edició del seu premi de divulgació científica dedicat a Joan Oró.

Mariano Collantes, investigador del grup de genètica de l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva de la Universitat de València, va recollir el IX Premi Joan Oró a la divulgació de la recerca científica, amb el qual l’ACCC va reconèixer el seu audiovisual El pugó. El paràsit que et canviarà la vida, realitzat conjuntament amb la periodista Alba Forés i l’editor Rubén Soler.

Cristina Ribas , presidenta de l’ACCC , va aclarir que la valoració del jurat de l’obra guanyadora i de la segona classificada havia estat tan ajustada que es va decidir concedir un accèssit -sense dotació econòmica- a l’audiovisual Posa en forma el teu cervell de Mireia Félez -investigadora del grup de Recerca en Esport i Activitat Física de la Universitat de Vic-, realitzat amb la comunicadora Anna Arjona i l’editor Albert Conejos. El vídeo explica les associacions entre els nivells d’activitat física i sedentarisme amb el rendiment cognitiu, temàtica sobre la qual versa l’activitat de recerca de Félez.