La Setmana Ambiental es celebra del 13 al 19 de març a Manlleu i com cada any inclourà activitats relacionades amb el medi ambient per al públic escolar i familiar.

Des del CERM, concretament es coordinen les activitats per a escolars que tenen lloc els dies 13, 14 i 15 de març al meandre del Gelabert. Aquestes activitats consisteixen en una descoberta d’aquest entorn de bosc de ribera, un dels boscos de ribera més extensos i ben conservats del riu Ter a Manlleu. També es duu a terme una activitat d’eliminació d’espècies forestals invasores, sobretot robínies (Robinia pseudoacacia) i ailants (Ailantus altissima) i de recollida de deixalles a tot l’entorn.

Les activitats continuaran el divendres 17 de març a les 19h quan s’impartirà la xerrada presencial i en línia: Una costella de sireni de Folgueroles: què hi fa un dugong a la plana de Vic? El geòleg Jordi Vilà (de Geòleg.CAT i Grup de Naturalistes d’Osona (GNO – ICHN)) presentarà la troballa paleontològica d’un mamífer marí feta recentment a Folgueroles. Es tracta d’una costella que pertany a un individu de l’ordre dels sirenis (que inclou els dugongs, manatís o vaques marines), que va viure al mar tropical de l’eocè, a l’actual Catalunya Central, ara fa entre 48 i 37 milions d’anys.

Juntament amb els cetacis, els sirenis són els únics mamífers adaptats completament a la vida aquàtica; no surten mai de l’aigua, ni per parir. Per imaginar-nos com eren aquests animals, podem recórrer al dugong, l’únic representant de la família dels dugòngids, que a l’actualitat viu a les costes tropicals de l’oceà Índic i Pacífic oest, i als manatís, de la família dels triquèquids, que viuen en ambients subtropicals i tropicals d’Amèrica i l’Àfrica.

Aquesta xerrada, organitzada pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis UVIC-UCC amb Museu del Ter i Grup de Naturalistes D’Osona (GNO-ICHN),  s’impartirà de forma presencial al Museu del Ter (Plaça de les dones del Ter,1  Manlleu) i també es podrà seguir en línia al següent enllaç: https://www.museudelter.cat/canal-de-youtube/

No cal inscripció prèvia.