El proper dissabte, 20 de gener de 2024 al matí, es farà el cens anual d’ocells aquàtics hivernants a l’Alt Ter (el Ripollès, Osona i la Selva). Les dades que s’obtinguin s’ajuntaran amb les dels altres censos que es duen a terme simultàniament a altres rius i zones humides del conjunt de Catalunya i de tot Europa. Si el dissabte fes molt mal temps, plogués o nevés, s’aplaçaria a l’endemà o a la setmana següent.

Aquest cens es coordina de manera voluntària des del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, que alhora és l’àrea ambiental del Museu del Ter. Hi ha diversos coordinadors de trams i joques, membres del GEDENA – Ripollès, el Grup de Naturalistes d’Osona (ICHN), el Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona i el mateix CERM, però també hi participen persones de manera individual. Les dades que s’obtenen s’ajunten amb les dels altres censos que es duen a terme simultàniament a altres rius i zones humides del conjunt de Catalunya i de tot Europa.

Aquí podeu consultar les dades dels anys anteriors

Si esteu interessants us podeu apuntar a través del correu electrònic: cerm@museudelter.cat o al telèfon 93851 51 76. No és imprescindible que tothom que hi participi sigui un expert en ornitologia. Es tracta, també, de poder estar a gust unes quantes hores arran del riu i d’aprendre de manera distesa a identificar els ocells i la fauna fluvial en general.