Del 4 al 8 de març es celebra a Manlleu la Setmana Ambiental on es concentra bona part de l’oferta d’activitats dedicades al medi ambient que es fan al municipi. Està organitzada pel Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Universitat de Vic – UCC, àrea ambiental del Museu del Ter.

Les diferents activitats tenen relació amb la cura i respecte del medi ambient, hi ha propostes per als centres escolars de Manlleu com sortides i recursos didàctics ambientals per treballar a l’aula. Hi participen més de 500 alumnes d’educació primària i secundària de Manlleu.

Entre les activitats coordinades pel CERM, hi destaca la descoberta i millora del bosc de ribera del meandre del Gelabert. Els alumnes de secundària de les escoles de Manlleu han descobert el bosc del riu, quines espècies el componen i quina és la seva funció. En acabat, han col·laborat a l’eliminació d’espècies vegetals invasores, sobretot robínies (Robinia pseudoacacia) i ailants (Ailantus altissima), per a millorar-ne així la qualitat ecològica. També han recollit les deixalles que s’han anat trobant al llarg del recorregut que han fet a peu des dels seus centres educatius.